سازمان نظام مهندسی کشاورزی، یک نهاد مردمی تاثیرگذار در حوزه شیلات می‌باشد

رییس سازمان شیلات ایران گفت: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی یک نهاد مردمی تاثیرگذار در حوزه شیلات می‌باشد.

به گزارش روابط عمومی سازمان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سنم، سید حسین حسینی؛ رییس سازمان شیلات ایران در گردهمایی روسای سازمان استان‌های ساحلی کشور که با حضور رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور در بندرعباس برگزار شد، اظهار داشت: یکی از اهرم‌های اصلی تحقق جهش تولید، دانش فنی موجود در بدنه کارشناسی سازمان نظام مهندسی کشاورزی می‌باشد که باید به طور موثر مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به ماموریت اصلی دو سازمان در بخش کشاورزی تصریح کرد: توسعه فعالیت‌های دریا محور و دریا پایه با مشارکت مردم و استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای تکمیل زنجیره ارزش تولید محصولات شیلاتی و توسعه پایدار است.

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور در این نشست گفت: آسیب شناسی از مسائل و موضوعات مرتبط به ویژه ضوابط و دستورالعمل‌ها و تجدید نظر در آنها با توجه به تجربه اجرا ضروری می‌باشد.

حجت اله علیمحمدی اظهار داشت: سازمان نظام مهندسی کشاورزی به عنوان اولین سازمان هوشمند غیردولتی کشور، تمامی فرایندهای ارائه خدمات به ذینفعان را الکترونیکی کرده و باعث کاهش هزینه‌ها، تسریع و تسهیل صدور مجوزها شده است.

رییس سازمان مرکزی با تاکید بر ضرورت برطرف کردن تناقض موجود در برخی دستورالعمل‌ها و ضوابط فنی با همکاری مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار، تصریح کرد: تمامی مسائل و مشکلات موجود با تکیه بر توان و ظرفیت کارشناسان کارآمد و کاربلد برطرف می‌شود.

 رییس سازمان مرکزی با اشاره به اهمیت دانش در افزایش بهره‌وری تولید گفت: باید دانش به عنوان یکی از نهاده‌های تولید در بخش کشاورزی به ویژه حوزه شیلات مورد توجه قرار گیرد.

شایان ذکر است در این نشست روسای سازمان استان‌های ساحلی و کارشناسان خبره سازمان نظام مهندسی در حوزه شیلات، مسائل و مشکلات، نظرات و پیشنهادات خود را ارائه کردند و مقرر شد در قالب کارگروه اقدام مشترک، مسائل مربوطه به صورت هدفمند مورد توجه قرار گیرد.