آغاز به کار پروژه‌های شاخص کشاورزی از جمله بازار بین‌المللی گل و گیاه ارغوان، بازار پرندگان و ماهیان زینتی و بارانداز ماهیان خوراکی اصفهان در آینده نزدیک

به گزارش روابط عمومی سازمان، بازدید از پروژه‌های کشاورزی در حال تکمیل شهرداری اصفهان با حضور جمعی از مدیران بخش کشاورزی استان از جمله رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، مدیر کل دامپزشکی استان، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان و مدیر عامل سازمان مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان روز سه‌شنبه مورخ ۲ مرداد ۱۴۰۳ در محل احداث پروژه‌های بازار بین‌المللی گل و گیاه ارغوان، بازار پرندگان و ماهیان زینتی و بارانداز ماهیان خوراکی اصفهان انجام شد.

در این بازدید مهندس حیدری، رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان با اشاره به اینکه استان اصفهان یکی از استان‌های کلیدی در تولید محصولات کشاورزی بالاخص محصولات پروتئینی محسوب می‌شود؛ تاکید کرد: مدیریت شهری کلان‌شهر اصفهان با همراهی و هم‌فکری همه‌جانبه مدیران بخش کشاورزی استان عزمی راسخ در بهره‌برداری تخصصی از پروژه‌های کشاورزی کلان‌شهر اصفهان در راستای تکمیل حلقه‌های زنجیره‌های تولید با هدف توزیع و عرضه مستقیم محصولات کشاورزی، حذف واسطه‌ها، تنظیم بازار و ..‌. از جمله بازار بین‌المللی گل و گیاه ارغوان، بازار پرندگان و ماهیان زینتی و بارانداز ماهیان خوراکی دارند.

حیدری اظهار داشت: با عنایت به موقعیت جغرافیایی و مکانی استان اصفهان، این استان می‌تواند به عنوان کریدور فلات مرکزی ایران پتانسیل عرضه محصولات کشاورزی به سراسر ایران و حتی صادرات به کشورهای هم‌جوار را داشته باشد.

وی افزود: توزیع و عرضه مستقیم محصولات کشاورزی به مصرف‌کنندگان؛ یکی از الزامات مورد نیاز بخش کشاورزی است که امروزه در کشورهای بزرگ و صنعتی جهان نیز در حال انجام می‌باشد.

ایشان در ادامه ابراز امیدواری کرد با مساعدت و همراهی همیشگی و قابل ستایش مدیریت شهری کلان‌شهر اصفهان، عملیات اجرایی پروژه بزرگ بارانداز گوشت و مرغ استان نیز در موقعیت مکانی مناسب و با تاییدیه فنی- تخصصی از دستگاه‌های متولی بخش کشاورزی از جمله سازمان جهادکشاورزی، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و اداره کل دامپزشکی استان به زودی آغاز شود.

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان در پایان ابراز داشت: سازمان‌های جهاد کشاورزی و نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی متولیان ورود سرمایه‌های مردمی به بخش کشاورزی می‌باشند و صدور مجوزهای مربوط به مراکز تولیدی گل و گیاه زینتی و شاخه‌‌بریده، دامپروری و طیور، شیلات و آبزیان و … دروازه‌های ورود سرمایه‌های مردمی و مشارکت مردم در تولید محصولات کشاورزی می‌باشد.