استاندار اصفهان: نوآوری؛ مهمترین انتظار از سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی است

رییس، نایب رییس و دبیر شورا، معاون برنامه‌ریزی و مدیر حوزه ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان روز دوشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ با استاندار اصفهان دیدار کردند.

در این دیدار، رییس سازمان گزارش مبسوطی از عملکرد سازمان به ویژه تدوین سند راهبردی سازمان در پنجمین دوره شورای سازمان، تدوین سند جهش تولید در سال جاری، سازمان‌دهی مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی، سازمان‌دهی مراکز مهارت‌آموزی و توان‌افزایی، کسب رتبه نخست استان اصفهان در صدور مجوز پروانه‌های بخش کشاورزی در سه ماهه نخست سال در سطح کشور و کاهش زمان‌بری صدور مجوزها ارایه کرد.

مهندس تقی‌پور اهتمام جدی در اجرای قوانین موجود، حمایت از کارشناسان کلیه گرایش‌های کشاورزی به ویژه گیاه‌پزشکی، صنایع غذایی و محیط زیست، اجرای تبصره ۱ ماده ۱۶ قانون هوای پاک، برون‌سپاری وظایف تصدی‌گری توسط دولت و استفاده از ظرفیت فنی و مهندسی سازمان در تصمیم‌گیری‌های بخش کشاورزی استان را از مهمترین درخواست‌های سازمان از استاندار اصفهان مطرح کرد.

مهندس زال‌بیک، نایب رییس سازمان نیز با اشاره به این‌که استان اصفهان رتبه نخست در تولید شیر و محصولات پروتئینی را به خود اختصاص داده است، تامین نهاده‌های مورد نیاز واحدهای دامپروری را به عنوان یکی از چالش‌های تولید در این بخش مطرح کرد‌.

مهندس فتحی، دبیر شورای سازمان نیز با اشاره به محدودیت‌های منابع آب در استان، جلوگیری از توسعه صنایع آب‌بر و ایجاد شهرک تخصصی صنایع غذایی را از جمله برنامه‌های موثر در توسعه پایدار استان برشمرد.

مهندس بقایی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه کارآفرینی سازمان با اشاره به تعاملات موثر سازمان با معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تاکید کرد: سازمان با برنامه هر مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی؛ یک تسهیلگر، در اجرای برنامه‌های توسعه روستایی آماده همکاری می‌باشد.

دکتر قاضی عسگر معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان نیز ضمن تقدیر از اقدامات موثر سازمان به ویژه در حوزه کاهش زمان‌بری صدور مجوزهای بخش کشاورزی، تاکید کرد: باید از سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی حمایت کرد و به سایر دستگاه‌های اجرایی استان برای همکاری با این سازمان به ویژه پاسخ‌گویی به استعلامات در کوتاه‌ترین زمان تذکر داده شود.

دکتر عباس رضایی؛ استاندار اصفهان با تشکر از اقدامات سازمان در سازمان‌دهی کارشناسان کشاورزی بر مبنای پروانه اشتغال، تاکید کرد: اقدامات نوآورانه؛ مهمترین انتظار از سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی است.

استاندار اصفهان با ابراز نگرانی از این‌که معضل کم‌آبی نه تنها کشاورزی؛ بلکه تمدن استان را با تهدید مواجه ساخته است، اظهار داشت: تدوین الگوی کشت، جایگزینی تولیدات سنتی با  ارقام گیاهی و گونه‌های دامی پرتولید، بهینه‌سازی مصرف آب، تولید به روش‌های هیدروپونیک و… از جمله اقدامات نوآورانه‌ای است که سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی می‌تواند در تحقق آن‌ها نقش‌آفرین باشد.

دکتر رضایی تاکید کرد: متاسفانه نظام آموزش عالی کشور در بخش کشاورزی در تربیت کارشناسان ماهر بسیار ضعیف عمل کرده است و این‌که سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی با ایجاد مراکز مهارت آموزی نسبت به توان‌افزایی فارغ‌التحصیلان بخش اقدام کرده است، قابل تقدیر است.

استاندار اصفهان تاکید کرد: بخش دولتی به ویژه دستگاه‌های اجرایی برنامه‌ریزی و اجرایی بخش کشاورزی باید از توان فنی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی به صورت جدی استفاده کنند.