امید آفرینی، معرفی و ترویج الگوهای موفق تولید و اشتغال بخش کشاورزی از طریق رسانه ملی

مهدی تقی‌پور، رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان در دیدار با اصغر آذربایجانی قائم مقام صدا و سیمای مرکز اصفهان با ارایه گزارشی از عملکرد سازمان در خصوص سازمان‌دهی کارشناسان کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست، توسعه ارایه خدمات فنی و مهندسی از طریق مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی، مهندسان مشاور، پیمانکاران، مهندسان ناظر، مسوولان فنی، داروخانه‌ها و کلینیک‌های گیاه‌پزشکی، افزود: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان با تسهیل شرایط سرمایه‌گذاری و کاهش زمان‌بری صدور مجوزها، بیشترین آمار صدور مجوزهای بخش کشاورزی در کشور را به خود اختصاص داده است که منجر به ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در این بخش شده است.

تقی‌پور اظهار داشت: مهندسی‌سازی فرایندهای تولید و خدمات در بخش کشاورزی، مهمترین رسالت‌های سازمان است که از طریق اعضای دارای پروانه اشتغال در حال اجرا می‌باشد.

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان با بیان این‌که امید آفرینی و ترویج الگوهای موفق تولید و اشتغال بخش کشاورزی از طریق رسانه ملی می‌تواند سرمایه‌گذاران را برای فعالیت در بخش کشاورزی ترغیب کند، آمادگی سازمان را برای تهیه اخبار و محتوا برای نمایش از طریق صدا و سیما اعلام کرد.

تقی‌پور با اشاره به این‌که کشاورزی؛ تجلی‌گاه اقتصاد مقاومتی است افزود: حمایت از ایده‌های نو در بخش کشاورزی در دستور کار سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی قرار گرفته است تا از طریق راه‌کارهایی از جمله تغییر الگوی کشت متناسب با شرایط اقلیمی و اقتصادی هر منطقه، استقلال و امنیت غذایی کشور را تقویت کند.

اصغر آذربایجانی نیز ضمن تقدیر از اقدامات موثر سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان در بهبود فضای کسب و کار و ارتقای دانش در بخش کشاورزی اظهار داشت: صدا و سیمای مرکز اصفهان می‌تواند در قالب برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی و فضای مجازی؛ توانمندی‌های مهندسان کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی را برای آحاد جامعه به نمایش بگذارد.

قائم مقام صدا و سیمای مرکز اصفهان افزود: توجه به بخش کشاورزی در تولید محتوا در رسانه ملی از اولویت‌های سیاست‌های این سازمان است که در این خصوص افزایش سطح تعاملات با سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی می‌تواند بسیار راه‌گشا باشد.

در این جلسه که معاون برنامه‌ریزی و مدیر روابط عمومی سازمان نیز حضور داشتند مقرر شد، اقدامات و برنامه‌های سازمان و توانمندی‌های اعضا با اولویت فعالیت‌های خلاقانه و نوآورانه در قالب برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی توسط صدا و سیمای مرکز اصفهان پوشش داده شود.