با حضور رییس سازمان مرکزی صورت پذیرفت: تبیین جایگاه قانونی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در انجام وظایف مرتبط با صنایع غذایی و تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی و بررسی مشکلات مسوولان فنی واحدها و کارخانجات مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی

در نشست مشترک رییس، معاون برنامه‌ریزی و مدیر اداری و مالی سازمان با رییس و مدیران سازمان مرکزی که در تاریخ ۱ دی ۱۳۹۹ در محل سازمان مرکزی برگزار شد، مهندس تقی‌پور با اشاره به جایگاه قانونی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در انجام وظایف مرتبط با صنایع غذایی و تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی، به تشریح مشکلات مسوولان فنی واحدها و کارخانجات مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی پرداخت.

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان، تهیه طرح‌های توجیهی، فنی و اقتصادی، تهیه نقشه جانمایی و سایت پلان و نظارت بر رعایت ضوابط فنی و بهداشتی در زمان احداث کارخانجات صنایع غذایی و نیز تشکیل پرونده و بازدیدهای کارشناسی مرتبط با مجوز فعالیت این واحدها را از جمله وظایف قابل واگذاری به کارشناسان صنایع غذایی برشمرد که می‌تواند زمینه اشتغال ایشان را فراهم آورد.

مهدی تقی‌پور همچنین عدم امنیت و ثبات شغلی، رابطه مستقیم مالی کارفرما و کارشناس، عدم تناسب بین سطح و رتبه‌بندی واحدهای تولیدکننده مواد و فراورده‌های غذایی و آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی با سطح و رتبه مسوول فنی و عدم وجود نظام تعیین دستمزد و حقوق و مزایای مسوولان فنی را از جمله مهمترین مشکلات مسوولان فنی این حوزه دانست.

دکتر رمضان‌نژاد نیز ضمن تشکر از توجه سازمان استان اصفهان به لزوم حمایت از کارشناسان صنایع غذایی، تاکید کرد دغدغه، به جای این استان باید در سطح ملی پیگیری شود و از تجربیات استان اصفهان نیز در این خصوص استفاده کرد.

رییس سازمان مرکزی اظهار داشت: پیگیری تمامی موارد مطرح شده در جلسه ضروری است و تلاش خواهد شد تا در کوتاه‌ترین زمان به نتیجه برسد.

در این نشست مقرر شد به کارگیری مسوولان فنی با رویکرد تقویت ورود جریان سرمایه‌های مردمی به بخش کشاورزی و دانش‌گستری در واحدهای تولیدی و خدماتی مرتبط با صنایع غذایی و تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی و نیز رفع مشکلات مسوولان فنی صنایع غذایی از طریق دستگاه‌های مربوطه مورد پیگیری واقع شود.