برخورد قاطع با هرگونه قصور دستگاه‌ها در اجرای قانون هوای پاک

جلسه کارگروه ملی آلودگی هوا با حضور نمایندگانی از سازمان‌ها و وزارتخانه‌های مسؤول در قبال قانون هوای پاک، در سازمان حفاظت محیط‌زیست برگزار شد.

در این نشست، علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: من به نیابت از مردم می‌گویم که دیگر آلودگی هوا برای هیچکس شوخی‌بردار نیست و مردم دیگر به برگزاری جلسه و کارگروه راضی نمی‌شوند و از دستگاه‌ها انتظار عمل دارند‌.

وی تأکید کرد: اگر دستگاهی کاهش آلاینده‌ها را به عنوان وظیفه اصلی خود نبیند و برای کاهش آن تلاش نکند، باید به مردم پاسخگو باشد.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست ادامه داد: کوتاهی در اجرای  قانون هوای پاک سلامت مردم را تهدید می‌کند و لذا ما به عنوان سازمان حفاظت محیط‌زیست در قبال وظیفه‌ای که در برابر مردم داریم به هیج وجه کوتاه نمی‌آییم و با هر کوتاهی برخورد می‌کنیم.

سلاجقه یادآور شد: قصور دستگاه‌ها در اجرای تکالیف قانون هوای پاک برای ما مشهود است و این روند باید اصلاح شود تا انشالله این جلسه خروجی خوبی داشته باشد.

وی افزود: کشور در وضعیتی است که در زمینه‌های مختلف اعم از زیرساخت‌ها و… نیاز به انجام حرکت های جهادی همراه با تدبر و حفظ محیط‌زیست را داریم. لذا در همکاری با هم باید به وظایف خود عمل کنیم وضمن انجام  تکالیف ذاتی دستگاه خود حفظ محیط‌زیست را جزو وظایف ذاتی تلقی نمائیم.