بررسی مسایل و مشکلات اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها

با حضور مدیران سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، مسایل و مشکلات مربوط به اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی سازمان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سنم، حجت اله علیمحمدی در جلسه بررسی مسایل و مشکلات اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها، اظهار داشت: افزایش بهره‌وری و جهش تولید در دیمزارها یکی از دغدغه‌‌های مهم رهبر انقلاب می‌باشد که بایستی با برطرف کردن نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت، با جدیت بیش از پیش مورد پیگیری واقع شود.

رییس سازمان مرکزی با اشاره به ضرورت ارتقای بهره‌وری در محیط‌های تولید، تصریح کرد: دانش یکی از مولفه‌‌های مهم افزایش بهره‌وری در واحد‌های تولیدی به ویژه دیمزارها است که دستگاه‌‌های تصمیم‌گیر و سیاست‌گذار بایستی آن را به عنوان یک نهاده مهم در فرآیند تولید محصولات کشاورزی مورد توجه قرار دهند.

حجت اله علیمحمدی گفت: با توجه به محدودیت‌‌های موجود در منابع آب و خاک، در حال حاضر امکان افزایش سطح تولید میسر نبوده و لاجرم باید به سمت افزایش تولید در واحد سطح حرکت کنیم.

وی افزود: طرح جهش تولید در دیمزارها که با همکاری ستاد اجرای فرمان امام(ره) اجرا می‌شود، می‌تواند راهکاری برای استفاده از ظرفیت دیم‌کاری و رسیدن به خودکفایی پایدار در گندم و حتی گیاهان علوفه‌ای باشد.