تنها راه افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی؛ بکارگیری دانش به عنوان مهمترین نهاده تولید است

رییس سازمان مرکزی در دیدار با اعضای مجمع رؤسای دانشکده‌های کشاورزی: تنها راه افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی بکارگیری دانش و فناوری‌های نوین به عنوان مهمترین نهاده تولید در عرصه‌های کشاورزی است.

به گزارش روابط عمومی سازمان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سنم، حجت اله علی محمدی در دیدار با برخی از اعضای مجمع رؤسای دانشکده‌های کشاورزی کشور، اظهار داشت: دانش یکی از مولفه‌های مهم افزایش بهره‌وری در واحدهای تولیدی است که دستگاه‌های تصمیم گیر و سیاست گذار بایستی آن را به عنوان یک نهاده مهم در فرآیند تولید محصولات کشاورزی مورد توجه قرار دهند.

رییس سازمان مرکزی با اشاره به ضرورت توسعه برنامه‌های مهارت آموزی تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی کشاورزی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی، واحدهای تولیدی و خدماتی را به عنوان واحدهای مهارت آموزی برای توانمندسازی اعضای خود، به خدمت گرفته است.

حجت اله علی محمدی با تأکید بر ضرورت تقویت تعامل و ارتباط مراکز آموزش عالی، دانشگاه ها و مراکز تحقیقات با سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گفت: تقویت ارتباطات و تعاملات متقابل برای توسعه اثربخشی و کارآمدی و همچنین توسعه شبکه خدمت‌رسانی به ذینفعان امری ضروری و با اهمیت می‌باشد.

شایان ذکر است، توجه به آموزش‌های کاربردی، ارتقای ضریب نفوذ دانش، توسعه کارآفرینی، دانش بنیان کردن کشاورزی و تدوین برنامه آموزشی شناور در دانشگاه‌ها از جمله موضوعاتی مهمی بود که توسط اعضای مجمع رؤسای دانشکده‌های کشاورزی در این نشست مطرح شد.