رشد شاخص‌های صدور مجوز مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی و ارجاع کار به عوامل فنی دارای پروانه اشتغال، در سال 1399

در راستای هویت‌بخشی به محل فعالیت و تثبیت جایگاه پروانه اشتغال کارشناسان کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست محقق شد:

رشد شاخص‌های  صدور مجوز مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی و ارجاع کار به عوامل فنی دارای پروانه اشتغال معتبر از سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان در سال ۱۳۹۹

بر این اساس در سال ۱۳۹۹ صدور مجوز مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی ۲۸ درصد و تعداد کار ارجاع شده به عوامل فنی دارای پروانه اشتغال ۴۰۶.۳ درصد در مقایسه با سال ۱۳۹۸ رشد داشته است.

کلیه اعضای سازمان که پروانه اشتغال خود را در زمینه‌های ارایه خدمات مشاوره و پیمانکاری در سامانه سانکا ثبت کرده‌اند به عنوان عامل فنی سازمان شناخته شده که می‌توانند با دریافت مجوز مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی و راه‌اندازی دفتر کار مهندسی، نسبت به ارایه خدمات به متقاضیان و بهره‌برداران بخش کشاورزی اقدام کنند.

بهره‌مندی از تابلوی متحدالشکل با نشان سازمان به منظور جلوگیری از دخالت افراد فاقد صلاحیت در امور فنی

امکان تهیه مُهر و چاپ سربرگ و کارت ویزیت مطابق با مصوبه شورای مرکزی

امکان استقرار محل دفتر در مکان‌های با کاربری مسکونی

در اولویت قرار گرفتن برای ارجاع کار و واگذاری و برون‌سپاری وظایف تصدی‌گری بخش کشاورزی

ایجاد بستر ارایه خدمات مشاوره‌ای و اجرایی با دو رویکرد خوداتکایی و دانش‌مزد محوری

از مهمترین مزایای دریافت مجوز مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی به عنوان کانون‌های اصلی اشاعه دانش و پشتیبان تولید در بخش کشاورزی است.

همچنین به منظور ارایه خدمات در نزدیک‌ترین نقطه ارتباطی با بهره‌برداران و تولیدکنندگان بخش کشاورزی، اولویت اعطای مجوز مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی با اعضای ساکن روستا و دهستان‌ها می‌باشد.

لازم به ذکر است استان اصفهان تا پایان سال ۱۳۹۹، با صدور مجوز ۱۹۳ مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی رتبه نخست را در مقایسه با سایر استان‌های کشور به خود اختصاص داده است.