رییس سازمان در جلسه کارگروه دامپروری: دانش مسوولان فنی ضمانت‌کننده سرمایه‌گذاری‌ها و افزایش بهره‌وری در واحدهای تولیدی کشاورزی و دامپروری است

جلسه کارگروه دامپروری سازمان روز یک‌شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ با حضور رییس و معاون برنامه‌ریزی و توسعه کارآفرینی سازمان، رییس کارگروه و نایب رییس شورای سازمان و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مربوطه به منظور برنامه‌ریزی سازمان‌دهی مسوولان فنی واحدهای دامپروری و پرورش طیور در محل سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان برگزار شد.

کامران بقایی معاون برنامه‌ریزی سازمان اظهار داشت: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان با سامان‌دهی و سازمان‌دهی کارشناسان دامپروری فعال در بخش کشاورزی استان، موجبات تحقق دانش‌گستری و به تبع آن افزایش بهره‌وری تولید در واحدهایی دامی را فراهم آورده است.

عباس زال‌بیک؛ رییس کارگروه و نایب رییس شورای سازمان نیز با اشاره به لزوم معرفی دانش‌آموختگان دانشگاهی به واحد‌های تولیدی بخش دامپروری توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی به منظور کسب تجربه و مهارت‌آموزی افزود: این اقدام باعث افزایش توان فنی و مهارتی ایشان خواهد شد.

وی تصریح کرد: از مزایای به کارگیری مسوولان فنی ماهر و اموزش دیده در واحدهای تولیدی می‌توان به افزایش کمی و کیفی و همچنین استانداردسازی تولیدات و به تبع آن کاهش ضایعات و تلفات اشاره نمود.

مهدی تقی‌پور؛ رییس سازمان نیز با بیان این‌که یکی از اهداف مهم پنجمین دوره شورای سازمان، افزایش بهره‌وری تولید در واحدهای دامپروری با تغییر نگرش مسوولان فنی از کارمزد‌محوری به دانش مزد‌محوری می‌باشد؛ ابراز داشت: یکی از برنامه‌های مهم سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در سال های اخیر، ایجاد مراکز مهارت‌آموزی و توان‌افزایی همکار سازمان بوده که موجبات افزایش سطح علمی و عملی کارشناسان بخش کشاورزی را فراهم آورده است.

وی افزود دانش مسوولان فنی ضمانت‌کننده سرمایه‌گذاری‌ها و افزایش بهره‌وری در واحدهای تولیدی کشاورزی و دامپروری است.

گفتنی است از جمله موضوعات مطرح شده در این جلسه می توان به:

– برگزاری همایش‌های آشنایی دانشجویان رشته دامپروری با سازمان و وظایف مسوولان فنی

– استفاده از ظرفیت واحدهای دامپروری و پرورش طیور پیشرو و فناور برای برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی فارغ‌التحصیلان رشته دامپروری

– سامان‌دهی، صدور پروانه اشتغال و پروانه مسوول فنی برای کارشناسان با سابقه فعال در واحدهای دامپروری و پرورش طیور

– همکاری با اتحادیه‌های دامپروری و پرورش طیور برای به کارگیری مسوولان فنی در واحدهای تولیدی

– پیگیری الزام به کارگیری کارشناسان دامپروری در کارخانجات خوراک دام

– تهیه ضوابط طبقه‌بندی مشاغل و تعیین حق‌الزحمه مسوولان فنی با رویکرد دانش‌مزد محوری

اشاره نمود.