رییس سازمان در دیدار با نمایندگان شرکت‌های دانش‌بنیان دامپروری استان اصفهان: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، معبر اصلی دانش به بخش کشاورزی

نمایندگان کمیته دام، طیور و آبزیان انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان عصر روز یک‌شنبه ۷دی۱۳۹۹ با رییس، نایب رییس و رییس کارگروه حمایت از ایده‌های نو در بخش کشاورزی سازمان دیدار کردند.

در این نشست خانم دکتر خرسندی و آقای مهندس بصیری با اشاره به این‌که در حال حاضر ۱۴ شرکت دانش‌بنیان عضو کمیته دام و طیور و آبزیان شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان هستند، گزارشی از فعالیت‌های این کمیته ارایه کردند. ایشان شناسایی مشکلات بخش و تلاش برای دست‌یابی به روش‌های دانش‌بنیان برای رفع این مشکلات را از جمله اهداف این کمیته عنوان کرد و خواستار حمایت سازمان در جذب سرمایه‌گذار، برندسازی و بازاریابی خدمات و محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان بخش کشاورزی شدند.

مهندس زال‌بیک، نایب رییس سازمان با اشاره به اقدامات سازمان در تسهیل شرایط فعالیت کارشناسان دامپروری برای افزایش بهره‌وری در این واحدها تاکید کرد مهمترین موضوع تربیت کارشناسان دارای مهارت کافی برای انتقال دانش در واحدهای دامپروری است که سازمان با ایجاد مراکز مهارت‌آموزی توفیقات خوبی در این خصوص به دست آورده است.

مهندس شیربخت عضو شورا و رییس کارگروه حمایت از ایده‌های نو در بخش کشاورزی نیز ایجاد حلقه اتصال بین کشاورزان و بهره‌برداران با شرکت‌های دانش‌بنیان از طریق مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی را راه‌کار انتقال دستاوردهای علمی به عرصه اجرا مطرح کرد.

رییس سازمان در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش‌های شرکت‌های دانش‌بنیان بخش کشاورزی تاکید کرد سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی با هویت‌بخشی به حرفه مهندسی کشاورزی، تثبیت جایگاه پروانه اشتغال، سازمان‌دهی مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی و مراکز تخصصی کشاورزی غیردولتی ضمن ایجاد ساز و کارهای جلوگیری از دخالت افراد فاقد صلاحیت در امور مهندسی کشاورزی، از طریق دانش‌گستری موجبات تقویت جریان ورود سرمایه‌های مردمی و ایجاد فرصت‌های اشتغال پایدار در بخش کشاورزی را فراهم آورده است.

مهندس تقی‌پور با تاکید بر این که سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی معبر اصلی دانش به بخش کشاورزی است اظهار داشت ضمن حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان برای تولید کالا یا خدمات فناورانه تلاش می‌کنیم این دستاوردها از طریق شبکه‌ای منسجم در مراکز دهستان‌ها و در نزدیک‌ترین نقطه ارتباطی با بهره‌برداران برای اجرا در اختیار ایشان قرار گیرد.