پیام تبریک رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان به مناسبت روز ملی مهندسی

مهندس مهدی تقی پور؛ رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان در پیامی زادروز دانشمند پرآوازه ایرانی؛ خواجه نصیر الدین طوسی و همچنین روز ملی مهندسی را به جامعه بزرگ مهندسان ایران زمین تبریک گفت.

متن کامل پیام بدین شرح می باشد:

به نام خدا

پنجم اسفند، زادروز خواجه ‌نصیرالدین طوسی؛ یکی از بزرگترین مفاخر علمی ایران زمین و روز ملی مهندسی را محضر جامعه مهندسان کشور به ویژه کارشناسان خدوم کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست تبریک عرض می‌کنم.

همت والای کارشناسان کشاورزی تحت لوای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی به عنوان بزرگترین تشکل تخصصی غیردولتی بخش کشاورزی، توفیقات چشم‌گیری را طی سالیان اخیر در افزایش بهره‌وری واحدهای تولیدی و خدماتی این بخش از اقتصاد کشور به همراه داشته است.

تسهیل‌گری در صدور مجوزهای کسب و کار، تقویت جریان ورود سرمایه‌های مردمی به بخش کشاورزی، افزایش ضریب نفوذ دانش و ارتقای شاخص‌های کمی و کیفی تولیدات کشاورزی از جمله مهمترین دستاوردهای نفوذ دانش به عنوان یکی از مولفه‌های اساسی تحقق توسعه پایدار در بخش کشاورزی است که با سازمان‌دهی کارشناسان دارای پروانه اشتغال در قالب مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی، مهندسان مشاور، پیمانکاران، مهندسان ناظر، مسوولان فنی، داروخانه‌ها و کلینیک‌های گیاه‌پزشکی تبلور یافته است.

اقتصادی کردن فعالیت‌های کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست؛ جز با استفاده از دانش روز محقق نخواهد شد و صاحبان علم، کارشناسانی هستند که دوشادوش تولیدکنندگان تلاش‌گر بخش کشاورزی با رویکرد دانش‌مزد محوری و سهم‌بری دانش از تولید در حال ارایه خدمات هستند.

لازمه تقویت نقش‌آفرینی کارشناسان کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست در تامین سلامت و امنیت غذایی، حمایت‌های قانونی قوای سه‌گانه کشور از این جامعه فرهیخته بیش از آن‌چه که تا به امروز شاهد بوده‌ایم، می‌باشد و اجرا و نظارت بر تحقق قوانین، ضوابط و مقررات مرتبط از مهمترین مطالبات این جامعه فرهیخته است.

بر خود فرض می‌دانم از اقدامات سازنده یکایک اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان، به ویژه طی سال گذشته که با محدودیت‌های فراوان از جمله فراگیری بیماری کرونا و مشکلات اقتصادی همراه بود سپاسگزاری نمایم. بدون تردید توفیقات این سازمان در کسب رتبه‌های نخست کشوری در بسیاری از ارزیابی‌های ملی در حوزه مهندسی کشاورزی مرهون تعهد، دانش، مهارت و سخت‌کوشی این عزیزان بوده است.

ضمن تبریک مجدد روز ملی مهندسی، از خداوند متعال برای کلیه مردم جهان سلامتی و برای جامعه مهندسان کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست دوام عزت و توفیق خواستار است.

مهدی تقی‌پور بروجنی

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان

اسفند ۱۳۹۹