امضای تفاهم‌نامه همکاری سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان

تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان در تاریخ ۲۲ آذر ۱۳۹۹ به امضای رییس سازمان و مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) رسید.

از مهمترین اهداف این تفاهم‌نامه می‌توان

– اتخاذ تدابیر و انجام اقدامات موثر و کارآمد در جهت ترویج فرهنگ خیر و احسان، نشر سنت‌های حسنه اسلامی، توسعه کمی و کیفی اقتصادی و اشتغال‌زایی برای گروه‌های هدف در بخش کشاورزی و منابع طبیعی

– گسترش سطح دانش و استفاده از فناوری‌های جدید برای ایجاد اشتغال در رشته‌های کشاورزی و مشاغل مرتبط

– برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی برای مددجویان عضو کمیته امداد

را برشمرد.

بر اساس این تفاهم‌نامه اعضای سازمان با اولویت مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی به عنوان “راهبران شغلی” طرح‌های کشاورزی و منابع طبیعی که با تسهیلات اعطایی کمیته امداد به مددجویان تحت پوشش اجرا می‌شود، فعالیت خواهند کرد.

در حاشیه این آیین مهدی تقی‌پور رییس سازمان تاکید کرد اولویت همکاری‌ها در راستای این تفاهم‌نامه، تربیت کارآفرینان در بخش‌های تولید و خدمات کشاورزی و منابع طبیعی خواهد بود.

رییس سازمان اظهار داشت: تغییر رویه آموزش‌های سازمان طی سه سال اخیر از ادبیات‌محور به مهارت‌محور تجربه موفقی در این خصوص بوده است که با سازمان‌دهی مراکز مهارت‌آموزی و توان‌افزایی صورت پذیرفته است.

تقی‌پور با اشاره به این‌که استان اصفهان بیشترین تعداد مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی را به خود اختصاص داده است، افزود: توان فنی این مراکز به عنوان راهبران شغلی، بهترین و موثرترین عامل ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار برای مددجویان کمیته امداد خواهد بود.

کریم زارع؛ مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز ضمن قدردانی از همراهی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان برای اجرای برنامه‌های اشتغال‌زایی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد، ابراز امیدواری کرد با همکاری دو طرف نخستین مرکز نیکوکاری تخصصی کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست کشور در استان اصفهان راه‌‌اندازی شود.