دیدار رییس ، معاون برنامه ریزی و مدیر اداری مالی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان با معاون سرمایه‌گذاری، فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری

رییس، معاون برنامه‌ریزی و مدیر اداری و مالی سازمان روز سه‌شنبه ۲ دی ۱۳۹۹ با مهندس منوچهر رزمجو معاون سرمایه‌گذاری، فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری دیدار کردند.

توسعه مشاغل روستایی

استفاده از تخصص اعضای سازمان و مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی در احیای تعاونی‌های روستایی

برنامه‌ریزی و اجرای کشاورزی قراردادی

محورهای گفتگو در این نشست بود.

رییس سازمان با اشاره به این‌که استان اصفهان بیشترین تعداد مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی را به خود اختصاص داده است، افزود: این مراکز با پراکنش مناسبی که در سطح کشور دارند می‌توانند جان تازه‌ای به تعاونی‌های روستایی که سالیان اخیر دچار رکود شده‌اند بدهند.

مهندس تقی‌پور، دانش‌گستری و تقویت جریان ورود سرمایه‌های مردمی به بخش کشاورزی را مهمترین محورهای برنامه جهش تولید سازمان برشمرد و با اشاره به تجربیات موفق استان اصفهان در برگزاری همایش کشاورزی قراردادی و بسترسازی اجرای نظام آموزش بازرگانی کشاورزی ایران (نابکا) افزود: استان اصفهان بیشترین تعداد مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی را در سطح کشور سازمان‌دهی کرده است که می‌توانند با استفاده از دانش، تخصص و مهارت خود از طریق دانش‌گستری، روستاییان و بهره‌برداران بخش کشاورزی را در ایجاد کسب و کارهای جدید مبتنی بر فناوری‌های بومی‌سازی شده یاری کنند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه کارآفرینی سازمان نیز اظهار داشت: استان اصفهان در صدور مجوزهای بخش کشاورزی پیشتاز است که توأمان با کاهش زمان‌بری صدور مجوزها نیز همراه بوده است.

مهندس بقایی با اشاره به جایگاه قانونی پروانه اشتغال سازمان در بخش کشاورزی تاکید کرد؛ هر کارشناس کشاورزی برای انجام امور فنی و مهندسی موظف به اخذ پروانه اشتغال است و از این طریق از دخالت افراد فاقد صلاحیت در انجام امور فنی جلوگیری به عمل خواهد آمد.

ایشان آمادگی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان را در اجرای برنامه‌های معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری به صورت پایلوت نیز اعلام کرد.

معاون سرمایه‌گذاری، فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری تاکید کرد اقدامات موثر سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی طی سالیان اخیر، باعث شده است اعتماد مسوولان کشور برای واگذاری امور فنی و مهندسی در بخش مشاوره و اجرا به این سازمان جلب شود.

مهندس رزمجو سرمایه اصلی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی را نیروی انسانی متخصص دانست و افزود: بخش کشاورزی به شدت به این ظرفیت بی‌نظیر نیازمند است.

وی ابراز امیدواری کرد فصل جدیدی از همکاری‌های سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی با معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری به ویژه در خصوص سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی آغاز شود.