جلسه هماهنگی در خصوص نحوه صدور اسناد اراضی کشاورزی استان اصفهان روز یکشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ با حضور رییس، معاونان و مدیران سازمان، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری، مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی، معاون املاک اداره کل ثبت اسناد و املاک استان و نماینده مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی مجری مراحل اداری صدور مجوزهای بخش کشاورزی استان در محل سازمان برگزار شد.
مهدی تقیپور رییس سازمان با تاکید به اینکه صدور اسناد کشاورزی اقدامی لازم و ضروری برای ساماندهی و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی، هویتبخشی به کشاورزان و واحدهای تولیدی و خدماتی بخش کشاورزی است اظهار داشت سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان از آبان سال ۱۴۰۰ آمادگی خود را برای همکاری در طرح صدور اسناد اراضی کشاورزی به اداره کل ثبت اسناد و املاک و سازمان جهادکشاورزی استان اعلام کرده بود که نهایتاً با حضور و عضویت سازمان در قرارگاه صدور اسناد اراضی کشاورزی، ضرورت مشارکت سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی برای اجرای صحیح و سریع این طرح توسط مدیران اجرایی استان تشخیص داده شد و این سازمان با استفاده از ظرفیت فنی، علمی، اجرایی و اجتماعی مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی سازماندهی شده در دهستانهای استان، نقش مهمی در پیشرفت و تحقق اهداف این طرح ایفا خواهد کرد.
در این جلسه مقرر شد مدیریت امور اراضی سازمان جهادکشاورزی با هماهنگی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان چک لیست مدارک و فرمهای مورد نیاز برای تشکیل پرونده متقاضیان اخذ سند توسط مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی را به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان ارایه کرده و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان نیز نسبت به پیادهسازی فرایند و تعرفه ارایه خدمات مربوطه در سامانه سانکا اقدام نماید و به منظور آشنایی مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی با نحوه انجام کار، کارگاه آموزشی یک روزهای با حضور نمایندگان اداره کل ثبت اسناد و املاک، سازمان جهادکشاورزی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان برگزار شود.