بازدید رییس و مدیران سازمان از اولین و بزرگترین مجتمع خصوصی تولید نشای محصولات گل‌خانه‌ای کشور

رییس، مدیر صدور مجوزها و مدیر حوزه ریاست سازمان روز پنج‌شنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۱ از اولین و بزرگترین مجتمع خصوصی تولید نشای محصولات گل‌خانه‌ای کشور در شهرستان دهاقان استان اصفهان بازدید کردند و از نزدیک در جریان روند احداث این مجتمع قرار گرفتند.

مهدی تقی‌پور، رییس سازمان در این بازدید با اشاره به سیاست‌های بخش کشاورزی کشور در توسعه کشت محصولات گل‌خانه‌ای و رتبه نخست استان اصفهان در توسعه گل‌خانه‌های کشور، تهیه نشای مرغوب را از ضرورت‌های بخش کشاورزی کشور برشمرد و افزود: احداث و توسعه مجتمع‌های تولید نشا، منجر به صرفه‌جویی در زمان تولید و هزینه‌های تولیدکنندگان محصولات گل‌خانه‌ای می‌شود و از تلاش‌های سرمایه‌گذاران احداث این شهرک قدردانی کرد.

در این بازدید مدیر امور باغبانی، مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی، نماینده مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهاقان نیز، رییس سازمان را همراهی کردند.

شایان ذکر است مجتمع خصوصی تولید نشای محصولات گل‌خانه‌ای شهرستان دهاقان، در زمینی به مساحت ۱۲.۶ هکتار با سطح زیر کشت ۵.۷ هکتار و با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۴۰میلیارد تومان برای تولید نشای محصولات گل و گیاه زینتی، گیاهان دارویی و سبزی و صیفی؛ توسط سرمایه‌گذار خصوصی در حال احداث است و پیش‌بینی می‌شود با ظرفیت تولید سالیانه ۱۲۰میلیون نشاء، فرصت اشتغال قریب به ۴۰۰ نفر را فراهم آورد و در حال حاضر بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

گفتنی است بر اساس توافق صورت پذیرفته فی‌مابین سازمان جهاد کشاورزی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان، از آبان سال ۱۴۰۱، صدور مجوز مجتمع‌های گل‌خانه‌ای خصوصی که در گذشته توسط شرکت شهرک‌های کشاورزی انجام می‌شد، به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان واگذار شده است.