مراکز خدمات فنی و تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی غیردولتی؛ خیرین اجتماعی بخش کشاورزی

نخستین ارتباط زنده تصویری رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور با مدیران مراکز خدمات فنی و تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی غیر دولتی استان اصفهان (مراکز مهارت آموزی همکار سازمان) برگزار شد.

در این ارتباط تصویری که با حضور رییس، معاون آموزشی و فنی و مدیر روابط عمومی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان و مدیران شش مراکز مهارت‌آموزی و خدمات فنی و تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی غیردولتی استان اصفهان برگزار شد، ابتدا مهندس تقی‌پور ضمن تشکر از رییس سازمان مرکزی به واسطه رویکرد جدید سازمان مرکزی در خصوص ایجاد مراکز مهارت‌آموزی، فنی و تخصصی گزارشی از وضعیت سامان‌دهی این مراکز در استان اصفهان ارایه کرد و افزود: با همکاری این مراکز توانمندسازی و مهارت‌افزایی فارغ‌التحصیلان کشاورزی به صورت جدی در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

دکتر رمضان‌نژاد؛ رییس سازمان مرکزی ضمن تبریک به مناسبت آغاز سال نو و آرزوی سلامتی برای مردم ایران و جهان و تشکر از همکاران سازمان استان اصفهان در انجام وظایف سازمانی و تلاش برای تحقق اهداف کمی و کیفی سازمان، با اشاره به این‌که سازمان از ابتدا در خصوص ایجاد مراکز مهارت آموزی نگاهی دانش محور داشته است افزود: همراهی، هم‌فکری، هم‌افزایی و ایده‌های نو و خلاقانه می‌تواند ما را در رسیدن به هدفمان که انتقال نهاده دانش به بخش کشاورزی می‌باشد، یاری رساند.

رییس سازمان مرکزی با اشاره به این‌که تولید دانش در کشور بالا و مصرف دانش پایین است ابراز داشت: در صورت تلفیق علم با فن و دانش با مهارت می‌توانیم کشاورزی را به صنعتی دانش بنیان تبدیل کنیم و مراکز خدمات فنی و تخصصی کشاورزی، مدرن‌ترین مرکز انتقال مهارت در حوزه کشاورزی و در سطح جامعه خواهند بود.

دکتر رمضان‌نژاد تاکید کرد: معتقدیم مراکز خدمات فنی و تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی؛ خیرین اجتماعی بخش کشاورزی در زمینه مهارت‌افزایی فارغ‌التحصیلان این بخش می‌باشند و در همین راستا حمایت همه‌جانبه از این مراکز به منظور ایجاد اشتغال پایدار در سطح جامعه در دستور کار سازمان قرار دارد.

رییس سازمان مرکزی افزود با توجه به این‌که مراکز مهارت آموزی همکار سازمان؛ حلقه‌های مفقوده در انتقال مهارت به دانش‌آموختگان بخش کشاورزی می‌‌باشند، رسالت سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی معرفی این مراکز در سطح جامعه بوده و در این راه از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد.

ایشان تاکید کرد همان‌گونه که هر کالایی برای معرفی خود نیاز به تبلیغ دارد، مراکز مهارت‌آموزی نیز به طور ویژه مبلغ دانش در بخش کشاروزی هستند.

دکتر رمضان‌نژاد خاطر نشان ساخت سامان‌دهی مراکز مهارت‌آموزی و استفاده از ظرفیت فنی این مراکز برای توانمندسازی فارغ‌التحصیلان، بار مالی سنگینی را از دوش دولت برداشته است و به همین خاطر دولت نیز باید در راستای تقویت این مراکز حمایت‌های لازم را به عمل آورد.

در این ارتباط زنده تصویری همچنین، مدیران مراکز خدمات فنی و تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی غیردولتی استان ضمن تشکر از برگزاری چنین نشست‌هایی به صورت غیرحضوری و برخط؛ به ارایه گزارشی از اقدامات انجام شده در زمینه انتقال دانش و مهارت به کارآموزان و فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی پرداختند.