افتتاح سه مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی در سفر به شهرستان سمیرم

سه مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی با حضور رییس، اعضای شورا، معاون برنامه‌ریزی و توسعه کارآفرینی سازمان، مدیر جهاد کشاورزی، مشاور نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی، شهردار حنا و رییس انجمن صنفی شرکت‌های فنی و مهندسی کشاورزی جنوب استان، روز پنجشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۸ در شهرستان سمیرم افتتاح شد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان سمیرم با بیان این ‌که مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی مشاور و مجری سیاست‌های فنی دولت در بخش کشاورزی هستند، بر نقش این مراکز در افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی تاکید داشت. تیموری با اشاره به کشاورزی تک‌محصولی شهرستان سمیرم و تاثیرپذیری آن از خشک‌سالی سالیان اخیر، اظهار داشت: تغییر الگوی کشت و بهبود شرایط اقتصادی بهره‌بردارن بخش کشاورزی شهرستان، نیازمند تقویت نقش مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی برای دست‌یابی به این مهم است. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سمیرم توسعه‌ی کشت گیاهان دارویی و احداث گل‌خانه در این شهرستان را از جمله موفقیت‌هایی برشمرد که با همکاری مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی حاصل شده است.

رییس سازمان نیز با تشکر از تعامل و حمایت مدیریت جهادکشاورزی شهرستان سمیرم از مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی، تاکید کرد؛ نظام دستمزد محوری در این مراکز باید به کارمزد محوری تغییر کند و مراکز باید در افزایش بهره‌وری در واحدهای تولیدی کشاورزی نقش‌آفرینی کنند. تقی‌پور با اشاره به اقدامات سازمان در کاهش زمان صدور و تمدید مجوز و پروانه‌های فعالیت بخش کشاورزی، نقش مراکز را در کسب این موفقیت بسیار موثر دانست و افزود: عمده فعالیت کارشناسان مراکز به عنوان کانون‌های اصلی خدمات فنی و مهندسی بخش کشاورزی، باید در خارج از دفتر کار و در عرصه صورت پذیرد تا ضمن شناسایی مشکلات، با رویکردی نوآورانه و فناورانه نسبت به یافتن راه‌کارهای اجرایی از جمله ایجاد زنجیره‌های تولید برای کمک به بهره‌برداران و خلق ثروت اقدام کنند.

شایان ذکر است مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی شبنم بارش سمیرم، کوشا کاران دنا و حامی کشت وردشت، در شهرهای سمیرم، حنا و وردشت شهرستان سمیرم مستقر هستند.