امروز شاهد نفوذ محسوس دانش از طریق شبکه خدمات کشاورزی غیردولتی در بخش کشاورزی استان هستیم

جلسه هم‌اندیشی در خصوص بررسی عملکرد مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی شهرستان چادگان روز پنج‌شنبه ۱۰تیر۱۴۰۰ با حضور رییس و معاون برنامه‌ریزی سازمان، مدیر و رییس اداره پشتیبانی و تجهیز شبکه مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهادکشاورزی اصفهان، مدیر شهرستان چادگان و کارشناسان معاونت برنامه‌ریزی در محل سازمان برگزار شد.

در ابتدای جلسه مهندس بقایی معاون برنامه‌ریزی سازمان با ارایه گزارشی در خصوص سازمان‌دهی شبکه خدمات کشاورزی غیردولتی در شهرستان چادگان، روند رو به رشد توسعه کشت‌های گل‌خانه‌ای در سطح شهرستان چادگان را نتیجه پیگیری‌های مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی و تعاملات این مرکز با مدیریت جهادکشاورزی شهرستان عنوان کرد و افزود شهرستان چادگان ظرفیت بالایی برای گسترش فعالیت‌های کشاورزی در تمامی زمینه ها دارد.

مهندس حاجتی، مدیر جهادکشاورزی شهرستان چادگان نیز با تقدیر از همراهی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در اجرای برنامه‌های وزارت جهادکشاورزی در این شهرستان اظهار داشت با توجه به محدودیت‌های نیروی انسانی در بخش دولتی، حمایت از مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی بسیار ضروری است و تلاش خواهیم کرد زمینه استقرار مراکز تخصصی را با توجه به استعدادهای کشاورزی، دامپروری و منابع طبیعی شهرستان فراهم آوریم.

مهندس اسکندری، مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان نیز با تاکید بر اهمیت نقش مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی تخصصی افزود گسترش این مراکز با توجه به ظرفیت‌های تولیدی بخش کشاورزی و منابع طبیعی هر دهستان‌ها موجب افزایش دسترسی بهره‌برداران به دانش و تخصص روز خواهد شد.

مهندس تقی‌پور، رییس سازمان نیز ضمن تاکید بر لزوم واگذاری‌ تصدی‌گری‌های بخش کشاورزی به مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی، افزود با توجه به عملکرد قابل قبول مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی در ارایه خدمات فنی و تخصصی به متقاضیان سرمایه‌گذادی در بخش کشاورزی استان، امروز شاهد نفوذ محسوس دانش از طریق شبکه خدمات کشاورزی غیردولتی در بخش کشاورزی استان هستیم.

در ادامه حاضرین در جلسه به ارایه دیدگاه‌ها و نظرات خود در خصوص نحوه عملکرد مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی شهرستان چادگان پرداختند و مواردی نیز در این زمینه به تصویب رسید.