امكانات جديد سامانه سانكا

سرپرست معاونت آموزشی و فنی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور طی بخش‌نامه‌ای، امکانات جدید سامانه سانکا را ابلاغ کرد.

در نامه سرپرست معاونت آموزشی و فنی سازمان مرکزی آمده است:
مطابق بند ب ماده (۲۹) آیین‌نامه اجرایی، احراز محل سکونت اشخاص حقیقی به منظور عضویت در سازمان ضروری می‌باشد. از این‌رو در درخواست‌های عضويت، ويرايش اطلاعات و انتقال عضويت اعضای حقیقی در قسمت مشخصات فردی در سامانه سانکا، ضمن درج مختصات جغرافیایی محل سکونت، آیتمی تحت عنوان “مستندات احراز محل سکونت” جانمایی شده است که اعضا ملزم به بارگذاری مدارک مربوطه از قبیل سند مالکیت، اجاره‌نامه، تاییدیه خوابگاه دانشجویی و… به منظور اثبات و مشخص نمودن محل دقیق سکونت خود می‌باشند.

در بخش دیگر این نامه آمده است؛ علی‌رغم پیگیری‌ها و اقدامات صورت گرفته در خصوص استعلام الکترونیکی مدارک تحصیلی اعضا از سامانه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، متاسفانه این امکان هنوز در سامانه سانکا مهیا نشده است. از این‌رو اعضای سازمان می‌بایست علاوه بر بارگذاری مدارک تحصیلی خود در درخواست‌های عضویت یا ویرایش اطلاعات، تاییدیه وزارت علوم را از سامانه مربوطه به نشانی https://estelam.msrt.ir اخذ و در سانکا بارگذاری نمایند و کد يونيک ارسالی سامانه وزارت علوم به متقاضی (هنگام اخذ استعلام الکترونی مدارک تحصیلی) را در درخواست خود ثبت نمایند تا بدین منظور امکان اخذ استعلام الکترونیکی از مدارک تحصیلی از سامانه مذکور برای همکاران استانی هنگام بررسی درخواست‌های مربوطه فراهم شود.