انتشار نخستین نشریه پشتیبانان تولید کشاورزی توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور

سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور نخستین شماره نشریه پشتیبانان تولید کشاورزی را در اردیبهشت ۱۴۰۰ منتشر کرد. در این نشریه، ۶۴ مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی دانش‌محور، به عنوان پشتیبانان تولید در بخش کشاورزی معرفی شده‌اند و به برخی از مهمترین اقدامات و دستاوردهای آن‌ها در افزایش ضریب نفوذ دانش در بخش کشاورزی اشاره شده است.

در این بین ۵ مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی به نام:

شرکت برگ سبز مشتاق با مدیریت آقای مهندس سید افشین موسویان (زمینه فعالیت: زراعت و باغبانی، عرضه دانش، فناوری، نهاده ها و تجهیزات کشاورزی)

آقای مهندس حامد اقبالی خیرآبادی (زمینه فعالیت: دامپروری)

شرکت نگین آب اسپادانا با مدیریت آقای دکتر علی صالحپور (زمینه فعالیت: منابع طبیعی)

شرکت بهشادگستر فرزانگان با مدیریت آقای مهندس فرشاد جمشیدیان (زمینه فعالیت: اصلاح نژاد دام)

– شرکت تعاونی شبنم بارش سمیرم با مدیریت آقای مهندس عباس طایی (زمینه فعالیت: صدور مجوز و پروانه واحدهای تولیدی و خدماتی بخش کشاورزی و امور مرتبط)

از استان اصفهان معرفی شده‌اند.

شایان ذکر است بر اساس قانون تاسيس سازمان نظام مهندسی كشاورزی و منابع طبیعی جمهوری اسلامی ايران، اصلی‌ترين رسالت اين سازمان، گسترش دانش و فناوری‌های جديد در عرصه‌های كشاورزي و مهندسی‌سازی كشاورزی می‌باشد.

نهادسازی و ایجاد شبکه غیردولتی انتقال و اشاعه دانش و فناوری‌ها، در جهت دسترسی فیزیکی و اقتصادی آسان به انواع دانش و فناوری‌ها از طریق مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی بر اساس اختیارات حاصل از قانون تاسیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و آیین‌نامه اجرایی آن، از برنامه‌های اصلی جهت پشتیبانی از تولید می‌باشد.

بر این اساس و در راستای شعار سال۱۴۰۰ با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» این سازمان برنامه راه‌اندازی حداقل یک مرکز در هر دهستان کشور را به عنوان پشتیبانان تولید در بخش کشاورزی در دستور کار دارد و تاکنون ۲۰۳ مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی در استان اصفهان سازمان‌دهی شده‌اند و این استان از این نظر رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.