ایجاد فرصت اشتغال کارشناسان محیط زیست و بهبود شرایط زیست محیطی و کاهش آلودگی ناشی از فعالیت واحدهای صنعتی استان اصفهان در گرو اجرای قانون هوای پاک

رییس سازمان در نامه‌ای به معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان خواستار اجرای تبصره ۱ ماده ۱۶ قانون هوای پاک در استان شد.

مهندس تقی پور در این نامه با اشاره به ضرورت اجرای قانون هوای پاک تاکید کرده است استفاده از کارشناسان محیط زیست دارای پروانه اشتغال معتبر، برای ایجاد واحدهای HSE در واحدهای دارای نیروی انسانی متوسط پنجاه نفر به بالا؛ علاوه بر ایجاد فرصت اشتغال برای کارشناسان محیط زیست، موجب بهبود شرایط زیست محیطی و کاهش آلودگی ناشی از فعالیت واحدهای صنعتی در استان اصفهان به عنوان استان صنعتی کشور خواهد شد.

لازم به ذکر است درخواست رییس سازمان، از سوی مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان برای اقدام به مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ارجاع شده است و سازمان با جدیت پیگیر اجرایی شدن این قانون خواهد بود.

شایان ذکر است بر اساس تبصره ۱ ماده ۱۶ قانون هوای پاک که بیست و پنجم تیر سال ۱۳۹۶ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است:

تمامی مراكز و واحدهای متوسط پنجاه نفر به بالا موضوع اين قانون برای انجام امور مربوط به نمونه برداری، اندازه‌گيری، پايش و كنترل مستمر آلودگی هوا؛ مكلف به ايجاد واحد سلامت، بهداشت و محيط زيست (HSE) و به كارگيری متخصص محيط زيست می‌باشند.”