بازدید سرزده رییس سازمان از روند توسعه گل خانه ها در شهرستان تیران و کرون

مهندس تقی ­پور و مهندس موسویان، رییس و عضو شورای سازمان روز یک­شنبه 3 خرداد 1400 به صورت سرزده با سفر به شهرستان تیران و کرون از روند ساخت و ساز واحدهای گل­خانه ه­ای این شهرستان بازدید کردند.

در این سفر از برخی گل­خانه های احداث شده و تعدادی از گل­خانه های در دست احداث بازدید به عمل آمد و با سرمایه گذاران و بهره برداران این واحدها از نزدیک دیدار و گفتگو شد و مشکلات موجود در روند توسعه گل­خانه ها در این شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.

رییس سازمان در این بازدید با برقراری تماس تلفنی با مدیران مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی، پیمانکاران، مهندسان ناظر و مسوولان مربوطه در سازمان جهادکشاورزی، مشکلات تولیدکنندگان را به ایشان انتقال داد.

مهدی تقی پور ضمن اشاره به لزوم استفاده از دانش به عنوان اصلی ­ترین نهاده­ و مقوم تولید در بخش کشاورزی، رعایت اصول فنی در طراحی سازه های گلخانه ای متناسب با اقلیم منطقه، انعقاد قرارداد با پیمانکاران دارای پروانه اشتغال معتبر از سازمان و احداث سازه های گل­خانه ای تحت نظارت مهندسان ناظر را مورد تاکید قرار دارد و افزود عوامل فنی سازمان به عنوان پشتیبانان تولید در کنار بهره برداران حضور داشته و سرمایه گذاران و تولیدکنندگان برای افزایش کمی و کیفی محصولات خود می ­توانند از دانش و مهارت کارشناسان به نحو مطلوب بهره ­مند شوند.

افشین موسویان عضو شورا و رییس کارگروه گل­خانه و محصولات گل­خانه ای سازمان نیز در این بازدید توصیه های لازم در خصوص استفاده بهینه و ایجاد شرایط حداکثر بهره وری از سازه های گل­خانه ای را به بهره برداران ارایه کرد.

شایان ذکر است در سال ۱۳۹۹ در شهرستان تیران و کرون تعداد ۵۱۷ فقره مجوز تاسیس گل‌خانه به مساحت زیرکشت ۱۵۲.۷۸ هکتار و تعداد ۱۵۸ فقره پروانه بهره‌برداری گل‌خانه به مساحت زیرکشت ۴۷.۷۳ هکتار صادر شده است که ۳۲ درصد سطح زیرکشت مجوز تاسیس و ۴۸ درصد پروانه بهره‌برداری گل‌خانه‌های استان را شامل می شود و از این لحاظ رتبه نخست را در بین شهرستان‌های استان اصفهان به خود اختصاص داده است و به عنوان قطب تولید محصولات گل­خانه ای استان مطرح است.