بازدید شهردار منطقه ۱۳ اصفهان از سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان

شهردار و معاون خدمات شهری شهرداری منطقه ۱۳ اصفهان روز سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ با حضور در سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان با رییس و معاونان سازمان دیدار و گفتگو کردند.

در این جلسه در خصوص موضوعاتی از قبیل انعقاد قراردادهای مرتبط با کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست به ویژه در حوزه ایجاد و نگهداری فضای سبز صرفا با اعضای حقیقی و حقوقی دارای پروانه اشتغال معتبر از سازمان، همکاری سازمان در تهیه فهرست بهای ارایه خدمات فنی در حوزه خدمات شهری، همکاری مشترک در تدوین طرح‌های افزایش سرانه فضای سبز شهری و… تبادل نظر صورت پذیرفت.

مهندس شرفا، شهردار منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان، ظرفیت‌های قانونی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی را فرصتی برای پیشبرد اهداف توسعه پایدار شهری دانست و اظهار داشت: شهرداری اصفهان باید از این فرصت به نحو مطلوب استفاده کند.

مهندس تقی‌پور نیز با اشاره به تشکیل کارگروه فضای سبز در سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان، آمادگی این سازمان را برای طرح موضوعات مورد نظر شهرداری و بررسی آن توسط کارشناسان مجرب، صاحب‌نظران و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی عضو کارگروه اعلام کرد.

رییس سازمان؛ ایجاد زیرساخت‌های الکترونیکی برای اعتبارسنجی عضویت و پروانه اشتغال اعضای سازمان و اجرای نظام ارجاع کار متناسب با صلاحیت و رتبه هر یک از اعضای حقیقی و حقوقی را یکی از اقدامات شاخص سازمان در پنجمین دوره شورا برشمرد و تاکید کرد این ظرفیت می‌تواند به تحقق اهداف شهرداری اصفهان برای اطمینان از اجرای صحیح قراردادهای مشاوره و پیمانکاری کمک کند.

مهندس بقایی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه کارآفرینی سازمان نیز با اشاره به مکاتبات معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با شهرداری‌های استان در خصوص رعایت ضوابط قانونی در انعقاد قراردادهای مشاوره و پیمانکاری مرتبط با بخش کشاورزی، لزوم اخذ پروانه اشتغال معتبر از مشاوران و پیمانکاران طرف قرارداد با شهرداری‌ها را مورد تاکید قرار داد و افزود: از این طریق از انجام امور تخصصی توسط اشخاص حقیقی و حقوقی فاقد صلاحیت، ممانعت به عمل خواهد آمد.