بازنگری در نحوه ارایه خدمات به اعضا و بهره‌برداران یکی از الزامات تحقق جهش تولید است

رییس سازمان در ارتباط زنده تصویری روزانه با مدیران و کارشناسان واحدهای مختلف سازمان تاکید کرد بازنگری در نحوه ارایه خدمات به اعضا و بهره‌برداران یکی از الزامات تحقق جهش تولید است و تمامی همکاران باید با تغییر روش‌های سنتی و استفاده از روش‌های نوین، ارایه خدمات را تسهیل و تسریع کنند.

مهندس تقی‌‌پور با اشاره به زیرساخت‌های الکترونیکی سازمان برای ارایه خدمات به اعضا و بهره‌برداران تاکید کرد، ایجاد این زیرساخت‌ها یکی از مصادیق تحول اداری است که باعث شده سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی به ویژه در شرایط فعلی که کشور با ویروس کرونا در حال مقابله است به عنوان سازمان پیشرو در ارایه خدمات غیرحضوری مطرح باشد که با کاهش مراجعات متقاضیان به سازمان ضمن کمک به تحقق پویش #در_خانه_بمانیم، کادر درمان کشور را نیز در قطع زنجیره انتقال این ویروس یاری رساند.

رییس سازمان افزود: سال گذشته با پیگیری‌های سازمان اقدامات بسیار خوبی برای تسهیل شرایط صدور مجوزها صورت پذیرفت به نحوی که با حذف موانع در مسیر صدور مجوزها، بخش کشاورزی با کاهش زمان و افزایش تعداد مجوزها مواجه شد. ایشان بر لزوم تلاش مضاعف تمامی همکاران به منظور تحقق «جهش تولید» تاکید کرد.

رییس سازمان در ادامه با اشاره به اهمیت پروانه‌های اشتغال سازمان گفت: مهندسان کشاورزی به منظور انجام کلیه فعالیت‌های تخصصی در بخش‌های دولتی و خصوصی ملزم به اخذ و ارایه پروانه اشتغال معتبر صادره توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی می‌باشند و طبق قانون از فعالیت افراد فاقد صلاحیت و پروانه اشتغال جلوگیری به عمل خواهد آمد.

مهندس تقی‌پور افزود: دانش و سرمایه دو عامل اصلی تحقق جهش تولید در بخش کشاورزی است و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی به عنوان یک سازمان دانشی؛ وظیفه مهمی برای تحقق اهداف شعار سال به عهده دارد که البته نیازمند حمایت‌های جدی قوای سه‌گانه کشور برای اجرای قوانینی که بستر حضور کارشناسان در عرصه تولید را فراهم می‌آورد، می‌باشد.

لازم به ذکر است با توجه به شیوع ویروس کرونا، رییس سازمان در بخش‌نامه‌ای ارایه کلیه خدمات سازمان به صورت غیرحضوری تا تاریخ ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ را ابلاغ کرده بود و به صورت روزانه با کلیه همکاران سازمان و مدیران مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی استان از طریق برقراری تماس تصویری، اجرای وظایف سازمان و اقدامات همکاران پیگیری می‌شود.