بخش عمده‌ای از توفیقات استان اصفهان در کسب رتبه‌های نخست در تولید محصولات پروتئینی مرهون دانش کارشناسان و متخصصان دامپروری استان است

اعضای هیات مدیره انجمن متخصصان علوم دامی استان اصفهان روز یکشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۹ با حضور در سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، با رییس و معاونان سازمان دیدار و گفتگو کردند.

در این جلسه مهندس شهاب‌‌الدین افضل؛ مدیرعامل انجمن متخصصان علوم دامی استان ضمن ارایه گزارشی از اقدامات انجمن، آمادگی این انجمن را به منظور پیشبرد سیاست‌های سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان در بخش پرورش دام و طیور به ویژه در زمینه‌های آموزش‌های کاربردی و تولید محتوای علمی و اجرایی اعلام داشت.

دکتر عباسعلی قیصری رییس هیات مدیره انجمن متخصصان علوم دامی استان نیز ضمن قدردانی از حمایت‌های سازمان به منظور تثبیت جایگاه و تقویت نقش کارشناسان دامپروری در افزایش سطح کمی و کیفی محصولات پروتئینی، استفاده از ظرفیت تشکل‌های تخصصی را فرصتی برای تحقق اهداف سازمان برشمرد.

مهندس تقی‌پور؛ رییس سازمان با اشاره به اهمیت اجرایی شدن سند جهش تولید بخش کشاورزی استان در سال ۱۳۹۹، از ۲ عامل “دانش گستری“ و “تقویت ورود جریان سرمایه‌های مردمی“ به عنوان عوامل اصلی تحقق شعار سال در بخش کشاورزی نام برد و افزود: سازمان در تعامل با انجمن متخصصان علوم دامی استان می‌تواند ضمن مهارت‌افزایی کارشناسان دامپروری زمینه افزایش ضریب نفوذ دانش در این بخش را فراهم آورد.

رییس سازمان با اشاره به برنامه‌های سازمان به منظور سازمان‌دهی مسوولان فنی و مدیران تولید واحدهای پرورش دام و طیور استان تاکید کرد بخش عمده‌ای از توفیقات استان اصفهان در کسب رتبه‌های نخست در تولید محصولات پروتئینی، مرهون دانش کارشناسان و متخصصان دامپروری استان است.

مهندس تقی‌پور با اشاره به پیگیری‌های سازمان در خصوص تفکیک وظایف کارشناسان دامپروری و دامپزشکان افزود: طی دو سال گذشته تبیین جایگاه کارشناسان دامپروری و وظایف و اختیارات ایشان با توجه به قوانین و ضوابط موجود از جمله قانون نظام جامع دامپروری کشور به خوبی صورت پذیرفته است و کارشناسان دامپروری با اخذ مجوز مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی می‌توانند نسبت به ارایه خدمات مشاوره‌ای و اجرایی در حوزه تخصص خود اقدام کنند.

در این جلسه توسعه همکاری‌‌های سازمان و انجمن متخصصان علوم دامی در محورهای علمی و اجرایی مورد تاکید و توافق قرار گرفت.