برگزاري جلسه کارگروه دامپروري

جلسه کارگروه دامپروری سازمان در تاریخ 26 خرداد ۱۳۹۸ با حضور رییس و نایب رییس سازمان و اعضای کارگروه برگزار شد.

در این جلسه مهندس تقی‌پور در ابتدا به اهمیت برگزاری منظم جلسات کارگروه اشاره کرد و افزود کارگروه‌های مصوب شورای سازمان، توفیقات قابل توجهی در پیشبرد اهداف سازمان داشته‌اند و انتظار می‌رود با ایجاد بستر مشارکت حداکثری اعضا و صاحب‌نظران در کارگروه‌ها از نظرات کارشناسان برای برنامه‌ریزی فعالیت‌های آتی سازمان به ویژه تحقق برنامه چهارساله بهره جست. رییس سازمان با اشاره به اقدامات اخیر به منظور سامان‌دهی شبکه عرضه خوراک دام و مکمل‌های و افزودنی‌های خوراکی ضمن قدردانی از رییس محترم سازمان مرکزی که در تحقق یکی از اهداف و برنامه‌های مصوب چهارمین دوره شورای سازمان عنایت ویژه‌ای داشتند، این مهم را نتیجه هم‌فکری و تشریک مساعی کارشناسان در قالب کارگروه دامپروری برشمرد.

در ادامه مهندس زال‌بیک ضمن ارایه گزارشی از اقدامات کارگروه از بدو تشکیل تا کنون، تاکید کرد باید از ظرفیت کارشناسان، تشکل‌ها، بهره‌برداران و در تعامل با بخش دولتی برای رفع مشکلات بهش دامپروری استفاده کرد. نایب رییس سازمان رویکرد کارگروه دامپروری را ایجاد زمینه هم‌افزایی تمامی ذی‌نفعان بخش برای افزایش بهره‌وری ذکر کرد.
در ادامه هر یک از حاضرین در جلسه ضمن ابراز مراتب قدردانی از تلاش‌ها و اقدامات سازمان در بخش دامپروری ، دیدگاه‌ها و نظرات خود را بیان کردند که موارد زیر مورد تاکید قرار گرفت:
برگزاری منظم جلسات کارگروه
تلاش برای تسهیل و تسریع شرایط صدور و تمدید مجوز و پروانه‌ها
حمایت از آزمایشگاه‌های بخش دامپروری
نظارت بر شبکه توزیع عوامل ژنتیکی دامپروری
همفکری در کاهش هزینه‌های تولید
برنامه‌ریزی آموزش‌های تخصصی و کاربری
مهارت افزایی کارشناسان عضو سازمان