برگزاري چهاردهمین جلسه شورای سازمان

چهاردهمین جلسه شورای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان عصر روز سه شنبه مورخ 5 شهريور 1398 برگزار شد. در این جلسه ابتدا مهندس تقی پور رییس سازمان؛ ضمن قدردانی از حضور جناب آقای مهندس ابراهیمی؛ معاون آموزشي، فني و پژوهشي سازمان مرکزي در استان اصفهان تاکید کرد: سازمان استان اصفهان تنها سازمان استانی است که طی شورای چهارم و پنجم دارای برنامه راهبردی به منظور ارایه خدمات به اعضا و بهره برداران بخش کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست است و شورای پنجم استان اصفهان را شورایی، هم دل و هم راه معرفی کرد و حضور رییس محترم سازمان جهادکشاورزی و مدیرکل حفاظت محیط زیست استان را در شورای سازمان فرصتی برای تسریع در تحقق اهداف و برنامه های مصوب شورا برشمرد.

مهندس تقی پور با اشاره به سامان دهی مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی در استان اصفهان افزود: با یاری خداوند امروز استان اصفهان پرچم دار مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی کشور است و تا کنون 64 مرکز در این استان سامان دهی شده و در حال ارایه خدمات هستند.

مهندس  ابراهیمی نیز ضمن قدردانی از تلاش های استان اصفهان در پیشبرد برنامه های کلی سازمان مرکزی، ضمن تشریح سیاست های معاونت آموزشی، فنی و پژوهشی سازمان مرکزی اظهار داشت: سیاست جدید سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، افزایش سطح پوشش آموزش‌های مهارتی و عملیاتی با مشارکت حداکثری بخش خصوصی و با هدف ایجاد فرصت‌های اشتغال برای دانش‌آموختگان بخش کشاورزی است.

ایشان هم چنین

– توسعه مراکز غیردولتی انتقال تکنولوژی

– توسعه مراکز مهارت‌آموزی و توان‌افزایی

– توسعه موسسات پژوهش‌های کابردی غیردولتی کشاورزی

را از اولویت‌های معاونت آموزشی، فنی و پژوهشی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی برشمردند.

معاون آموزشی، فنی و پژوهشی سازمان مرکزی تاکید کرد، ۷۸۰ شرکت دانش بنیان در بخش کشاورزی شناسایی شده‌اند که سازمان آمادگی دارد در پیشبرد اهداف و تجاری‌سازی محصولات و خدمات این شرکت‌ها با آن‌ها همکاری کند‌.

مهندس مرادمند رییس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز ضمن تاکید بر تعامل موجود بین سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و سازمان جهادکشاورزی در استان اصفهان اظهار داشت: تغییر نگرش دولتی و توجه به بخش غیردولتی لازمه توسعه پایدار بخش کشاورزی است و در این بین نقش سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی با استفاده از ظرفیت مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی بسیار حایز اهمیت است.

سایر اعضای شورای سازمان نیز ضمن تشکر از حضور معاون محترم آموزشی، فنی و پژوهشی سازمان مرکزی در استان اصفهان و قدردانی از برنامه های تدوین شده در حوزه آموزشی و مهارت افزایی اعضا، به ارایه نظرها و پیشنهادهای خود پرداختند.

شایان ذکر است در راستای تحقق برنامه‌های راهبردی معاونت آموزشی، فنی و پژوهشی سازمان مرکزی، در چهاردهمین جلسه شورای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان مقرر شد؛ اولین مرکز غیردولتی انتقال تکنولوژی‌های نوین صنعت گل‌خانه در استان تشکیل شود.