برگزاری بیست و یکمین نمایشگاه دام، طیور، آبزیان، دامپزشکی و فراورده‌های لبنی صادراتی اصفهان

به گزارش روابط عمومی سازمان؛ بیست و یکمین نمایشگاه دام، طیور، آبزیان، دامپزشکی و فراورده‌های لبنی صادراتی اصفهان روز دوشنبه مورخ 8 آبان 1402 همزمان با برگزاری سومین جشنواره ملی گاو اصیل هلشتاین در محل برگزاری نمایشگاه‌های استان اصفهان (واقع در منطقه شرق اصفهان-روشن‌دشت) با حضور جمعی از مسوولان ملی و استانی برگزار شد.

گفتنی است این مراسم با حضور تنی چند از مدیران ملی شامل دکتر حسن‌نژاد؛ معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی، دکتر اردستانی؛ مدیر سازمان حراست وزارت جهاد کشاورزی و دکتر مهاجر؛ رئیس موسسه تحقیقات علوم دامی كشور و همچنین مدیران استانی شامل رییس سازمان جهاد کشاورزی استان، معاون بهبود تولیدات دامی، رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، مدیرکل دامپزشکی، مدیرکل حفاظت محیط زیست و تعدادی از مدیران سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان از ساعت 15:30 لغایت 18:30 برگزار شد.

در ابتدای این مراسم دکتر حسن‌نژاد؛ معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی ضمن تشکر از تلاش و کوشش شبانه‌روزی مسوولان و دست‌اندرکاران برگزاری 2 رویداد مهم سومین جشنواره ملی گاو هلشتاین و همچنین بیست و یکمین نمایشگاه دام، طیور، آبزیان، دامپزشکی و فراورده‌های لبنی صادراتی اصفهان ابراز داشت: استان اصفهان دارای پتانسیل و ظرفیت بسیار خوبی در بخش دام، طیور و آبزیان می‌باشد.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه‌هایی از این دست، برای معرفی نوآوری‌های حوزه مواد ژنی و کارخانه‌جات و حلقه‌های مربوط به صنعت دامپروری، کاری ضروری است.

وی ادامه داد: در بخش امور دام، نیازمند ورود بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم، کارهایی که در این حوزه انجام گرفته به ویژه در بخش دامپروری جهش‌های قابل توجهی به وجود آورده و بسیاری از عقب‌افتادگی‌های بخش کشاورزی و دامپروری با کمک دانش‌بنیان‌ها با جهش بیشتری به جلو خواهد رفت.

در ادامه این برنامه مهندس مرادمند؛ رییس سازمان جهاد کشاورزی استان با عرض خوش‌آمد گویی خدمت میهمانان و مدعوین اظهار داشت: در استان اصفهان با ۱۰.۷ میلیون هکتار وسعت، ۵۶۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی وجود دارد که بیش از نیمی از آن به دلیل کم‌آبی در شرایط نکشت قرار دارد و از این رو عمده کشاورزان استان از این رو، به سمت صنعت دامپروری رو آورده‌اند.

گفتنی است مراسم بازدید از غرفه‌های موجود در فضای نمایشگاه توسط مسوولان ملی و استانی، پس از برگزاری آیین افتتاحیه انجام شد.

لازم به ذکر است بیست و یکمین نمایشگاه دام، طیور، آبزیان، دامپزشکی و فراورده‌های لبنی صادراتی اصفهان به مدت 4 روز از 8 الی 11 آبان از ساعت 15 تا 21 در محل برگزاری نمایشگاه‌های استان اصفهان برپا خواهد بود.