برگزاری جلسه با روسای انجمن های صنفی مراکز خدمات کشاورزی غیر دولتی استان

رییس سازمان در دیدار با روسای انجمن‌های صنفی مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی چندمنظوره استان اصفهان: بسترسازی ورود سرمایه‌های مردمی و دانش‌گستری، رسالت اصلی مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی برای تحقق جهش تولید در بخش کشاورزی است.

در جلسه رییس و معاونان سازمان با روسای انجمن‌های صنفی مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی چندمنظوره استان اصفهان که روز چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۹ برگزار شد، در خصوص موضوعات مرتبط با حوزه فعالیت این مراکز تبادل نظر صورت پذیرفت.

در ابتدای این دیدار روسای انجمن های صنفی مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی مناطق پنج‌گانه استان به بیان نظرات، مشکلات و پیشنهادهای خود پرداختند که اهم این موارد طولانی شدن پاسخگویی به استعلامات مرتبط با صدور پروانه‌ها توسط دستگاه‌های اجرایی، عدم پاسخگویی مستقیم ادارات منابع طبیعی شهرستان‌ها به استعلام‌های مراکز، عدم تناسب تعرفه ارایه خدمات فنی و مهندسی با نوع و حجم کار کارشناسان مراکز، واگذاری برخی فعالیت‌های فنی بخش کشاورزی به افراد حقیقی و حقوقی فاقد صلاحیت، مقاومت در برون‌سپاری وظایف تصدی‌گری بخش کشاورزی، سلیقه‌ای عمل کردن در ارجاع کار به مراکز توسط مدیریت‌های جهادکشاورزی شهرستان‌ها و… بود.

در این جلسه مهندس بقایی با تاکید بر نقش مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی برای کاهش زمان‌بری صدور مجوزها، به لزوم افزایش تعاملات مراکز با دستگاه‌های اجرایی به ویژه در بخش کشاورزی با رعایت و حفظ جایگاه حقوقی مراکز برای تحقق این هدف تاکید کرد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه کارآفرینی سازمان با اشاره به جایگاه پروانه اشتغال سازمان و الزام به ارایه این پروانه برای ارجاع امور فنی و مهندسی بخش کشاورزی؛ توضیحاتی در خصوص اقدامات سازمان و پیگیری‌های انجام شده به منظور تثبیت جایگاه پروانه اشتغال ارایه کرد. ایشان همچنین به لزوم تشکیل کانون استانی مراکز تاکید کرد و خواستار پیگیری جدی روسای انجمن‌های صنفی در این خصوص شد.

مهندس مظاهری نیز با اشاره به ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای برگزاری آموزش‌های برخط، به لزوم همکاری و اطلاع‌رسانی روسای انجمن‌های صنفی مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی به مرکز تحت پوشش تاکید کرد.

معاون آموزشی و فنی سازمان با اشاره به توافقات به عمل آمده با سازمان جهادکشاورزی استان، اولویت برون‌سپاری برگزاری دوره‌های آموزشی و ترویجی را به مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی دارای مجوز مراکز مهارت آموزی و توان‌افزایی عنوان کرد.

رییس سازمان نیز در این جلسه با اشاره به دو راهبرد اصلی بسترسازی ورود سرمایه‌های مردمی و دانش‌گستری، رسالت اصلی مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی را توجه به این اهداف برای تحقق جهش تولید در بخش کشاورزی برشمرد و تاکید کرد؛ تغییر رویه‌های اداری در سال جاری در سازمان موجب تسریع و تسهیل ارایه خدمات به متقاضیان و تولیدکنندگان شده است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

مهندس تقی‌پور ایجاد سامانه سانکا را فرصتی برای شفاف‌سازی ارایه خدمات به اعضا و بهره‌برداران برشمرد و اظهار داشت: کلیه خدمات فنی و مهندسی در بخش کشاورزی الزاما باید در این سامانه انجام پذیرد و با توجه به این‌که یکی از شاخص‌های ارجاع کار در سامانه الزام به دریافت پروانه اشتغال معتبر است از این طریق افراد فاقد صلاحیت امکان انجام خدمات فنی در بخش کشاورزی را نخواهند داشت.در این جلسه مقرر شد موضوعات مطرح شده توسط روسای انجمن‌های صنفی پیگیری شده و کانون مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی استان نیز با پیگیری روسای انجمن‌های صنفی در اولین فرصت تشکیل شود.