برگزاری جلسه با صندوق کارآفرينی اميد استان اصفهان

پیرو انعقاد تفاهم‌نامه ملی همکاری بین سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و صندوق کارآفرینی امید؛ رییس، معاونین و مدیر حوزه ریاست سازمان با حضور در صندوق کارآفرینی امید استان اصفهان با مدیر و کارشناسان این صندوق دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار مهندس تقی‌پور ضمن معرفی جایگاه قانونی سازمان، ظرفیت‌های کارشناسی از جمله مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی، کارشناسان ماده ۳۲ قانون تاسیس سازمان، شرکت‌های پیمانکار و مشاور و مهندسان ناظر، شبکه گیاه‌پزشکی و… را مورد تاکید قرار داد و افزود: توجه به توانمندی‌های بخش کشاورزی راه‌کار توسعه پایدار، ایجاد فرصت‌های جدید اشتغال، خروج از بحران‌های اقتصادی و ارزآوری برای کشور است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان نیز با استقبال از فرصت استفاده از توان فنی و کارشناسان عضو سازمان در تهیه طرح و نظارت بر اجرای طرح‌هایی که تسهیلات خود را از این صندوق دریافت می‌کنند اظهار داشت:
۴۰ درصد از منابع صندوق در حوزه توسعه روستایی بوده و چنان‌چه از کارشناسان مورد تایید سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استفاده شود؛ ضمن صیانت از بیت‌المال، افزایش بهره‌وری از سرمایه‌گذاری‌ها رقم خواهد خورد.

در این جلسه در خصوص موضوعاتی از جمله:

– آموزش متقاضیان دریافت تسهیلات

– تهیه طرح‌های اقتصادی و مشاوره در راه‌اندازی واحدهای تولیدی و خدماتی کشاورزی و منابع طبیعی و صنایع تبدیلی و تکمیلی

– نظارت بر اجرای طرح‌های کشاورزی

– حمایت از شرکت‌های دانش‌‌بنیان

– حمایت از استارت‌آپ‌های کشاورزی

– اجرای کشاورزی قراردادی

بحث و تبادل نظر صورت پذیرفت.

همچین مقرر شد کمیته‌ای متشکل از نمایندگان طرفین، ضوابط و شرایط اجرای تفاهم‌نامه و توسعه همکاری‌ها را بررسی و پیاده‌سازی کنند.