برگزاری جلسه بررسی روند اجرای طرح هویت‌گذاری و پلاک‌کوبی دام استان اصفهان

جلسه بررسی روند اجرای طرح هویت‌گذاری و پلاک‌کوبی دام استان اصفهان در تاریخ ۶ آذر ۱۳۹۹ با حضور رییس، معاون برنامه‌ریزی و توسعه کارآفرینی، مدیر اداری مالی و کارشناسان مربوطه سازمان و همچنین روسای اتحادیه‌های دامداران، صنعت دامپروری و گوسفند داران استان در محل سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع استان اصفهان برگزار شد.

در ابتدای جلسه مهندس بقایی معاون برنامه‌ریزی و توسعه کارآفرینی سازمان با اشاره به این‌که استان اصفهان در تولید و تامین شیر، گوشت و مواد پروتئینی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است؛ ضمن تاکید بر لزوم اجرای کامل و صحیح طرح پلاک‌کوبی ابراز داشت: اجرای این طرح در سطح ملی، نقش به‌سزایی در شناسایی و سامان‌دهی دام کشور، هدفمند کردن توزیع نهاده‌های یارانه‌دار، جلوگیری از قاچاق دام و تامین نیاز کشور به گوشت قرمز خواهد داشت.

وی اضافه کرد: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان آمادگی دارد تا به عنوان مدیر طرح، از توان فنی کارشناسان دامپروری عضو سازمان برای تقویت ساختار نیروی انسانی اتحادیه‌های دامپروری استان استفاده کند.

در ادامه مهندس تقی‌پور رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان اظهار داشت: با توجه به ابلاغ بخشنامه وزیر محترم جهادکشاورزی مبنی بر رسالت سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در طرح ملی جمع آوری و شناسایی اطلاعات جمعیت دام و طیور فعال کشور؛ پیگیری رفع ایرادات سامانه ثبت هویت دام کشور، از طریق مجری طرح هویت‌گذاری و پلاک‌کوبی در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: اطلاع‌رسانی جامع در خصوص اهداف و مزایای اجرای طرح به دامداران، شناسایی و سامان‌دهی نیروی انسانی دارای مهارت با اولویت کارشناسان دامپروری بومی و ساکن دهستان‌ها، تامین پلاک با کیفیت و به اندازه، ثبت به روز و مستمر اطلاعات در سامانه جامع هویت دام کشور و تعامل بین سازمان جهادکشاورزی، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و اتحادیه‌های دامپروری از مهمترین عوامل موفقیت در اجرای طرح می‌باشد.

لازم به ذکر است در ادامه سایر اعضا نیز ضمن ارایه نقطه نظرات خود در خصوص موارد مطرح شده بحث و تبادل نظر کرده و تصمیمات زیر اتخاذ شد:

اسامی کارشناسان دامپروری عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی که به منظور همکاری در اجرای طرح اعلام آمادگی کرده‌اند، به اتحادیه‌ها ارایه شود و اتحادیه‌ها با توجه به محل سکونت کارشناس نسبت به معرفی ایشان به تعاونی‌های شهرستانی یا اکیپ‌های دارای کد ثبت اطلاعات در سامانه جامع هویت دام کشور اقدام کنند.

مدیران اتحادیه‌ها در خصوص رفع ایرادات سامانه‌های مورد نظر و کیفیت پلاک‌ها از طریق مراجع ذی‌ربط پیگیری کرده و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی را نیز از نتیجه آگاه نمایند.

کارشناس یا مجری طرح، با هماهنگی مسوول اکیپ دارای کد ثبت اطلاعات، نسبت به مراجعه به واحدهای تعیین شده اقدام کرده و مشخصات واحد را بر اساس فرم‌های مربوطه به مسوول اکیپ ارایه کند.