برگزاری جلسه بررسی و تهیه پیش‌نویس دستورالعمل ضوابط فنی ایجاد ابنیه و تاسیسات جانبی گل‌خانه

جلسه تدوین دستورالعمل ضوابط فنی ایجاد ابنیه و تاسیسات جانبی گل‌خانه موضوع بند ۲ تصویب‌نامه شماره ۴۶۸۲۶/ت۵۷۴۲۹هـ مورخ ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ هیات وزیران در خصوص اصلاح آیین‌نامه استفاده از اراضی، احداث بنا و تاسیسات در خارج از حریم شهرها و محدوده روستاها روز دوشنبه مورخ ۶ بهمن ۱۳۹۹ در محل سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان برگزار شد.

در این جلسه که با حضور مهندس سالم‌پور؛ مجری طرح توسعه گل‌خانه‌‌های کشور، مهندس تقی‌پور؛ نماینده سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور، مهندس جمعه‌شریفی نماینده سازمان امور اراضی کشور، مهندس رییس زاده؛ نماینده مدیران باغبانی منطقه ۲ کشور و مهندس شهبازی؛ نماینده مدیران باغبانی منطقه ۱ کشور برگزار شد؛ پیش‌نویس ضوابط فنی ایجاد ابنیه و تاسیسات جانبی گل‌خانه برای ارایه به وزارت جهاد کشاورزی تدوین شد.

لازم به ذکر است در تصویب‌نامه هیات وزیران آمده است:

ایجاد و توسعه کشت‌های گل‌خانه‌ای در خارج از حریم شهرها و محدوده روستاها، بهینه کردن تولیدات کشاورزی است و احداث بنا و تاسیسات محسوب نمی‌شود. دستورالعمل ضوابط فنی ایجاد ابنیه و تاسیسات جانبی به طور مشترک توسط وزارت‌خانه‌های جهادکشاورزی، کشور، راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان تهیه و به دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط ابلاغ خواهد شد.

همچنین نمایندگان وزارت جهاد کشاورزی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی از توانمندی‌ها و دستاوردهای استان اصفهان در خصوص توسعه کشت‌های گل‌خانه‌ای بازدید کردند.

لازم به ذکر است بر اساس گزارش معاونت امور باغبانی وزارت جهادکشاورزی طی نه ماهه ابتدایی سال ۱۳۹۹، ۲۹۰۴هکتار انواع گل‌خانه‌های تجاری، کوچک مقیاس و سایه‌بان های سبک در کشور توسعه و بهره‌برداری شده است که استان اصفهان با سطح ۴۴۴هکتار (معادل ۲۱۱.۴درصد برنامه ابلاغی) رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.