برگزاری جلسه توسعه آبزی پروری در استان اصفهان

جلسه هماهنگی توسعه آبزی‌پروری در استان با حضور رییس و معاونین سازمان و مدیر و کارشناسان مدیریت شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان، صبح روز سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ در محل سازمان برگزار شد.

در ابتدای جلسه رییس سازمان با ارایه آمار مجوزهای صادر شده توسط سازمان در حوزه آبزی‌پروری، تاکید کرد: سازمان در سال گذشته نسبت به آموزش، برگزاری آزمون و مصاحبه برای کارشناسان شیلات عضو سازمان اقدام کرد تا با عنوان مسوولین فنی شیلات در واحدهای آبزی‌پروری با رویکرد دانش‌مزد محوری فعالیت خود را آغاز کنند.

مهندس تقی‌پور ضمن اشاره به جایگاه قانونی پروانه اشتغال سازمان اظهار داشت: انجام فعالیت‌های فنی و مهندسی در بخش کشاورزی بدون پروانه اشتغال معتبر تخلف محسوب شده و در حال حاضر ۱۵ مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی با دریافت پروانه اشتغال مربوطه نسبت به انجام مراحل اداری صدور مجوزهای آبزی‌پروری اقدام می‌کنند.

رییس سازمان با اشاره به تدوین سند جهش تولید در بخش کشاورزی استان توسط سازمان اظهار داشت: یکی از محورهای این سند توجه به آبزی‌پروری به ویژه پرورش تیلاپیا، زالو، ماهیان خاویاری و جلبک است.

مهندس عباسی مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان نیز ضمن قدردانی از تعامل سازنده سازمان با آن مدیریت اظهار داشت: تنها از ۳۰ درصد از استخرهای دومنظوره برای پرورش آبزیان استفاده می‌شود که می‌توان با برنامه‌ریزی از این ظرفیت بیشتر استفاده کرد.

در ادامه آقای مهندس بقایی معاون برنامه‌ریزی و توسعه کارآفرینی و خانم مهندس مظاهری معاون آموزشی و فنی سازمان؛ اقدامات سازمان در خصوص سامان‌دهی مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی، اتصال این مراکز به شبکه دولت به منظور تسهیل شرایط ارایه خدمات و صدور مجوزها، آموزش‌های مرتبط با حوزه شیلات به ویژه با استفاده از بستر الکترونیک و در فضای مجازی و سامان‌دهی مسوولین فنی شیلات را تبیین کردند.

در این جلسه در خصوص موضوعاتی از قبیل:

سامانه پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت جهادکشاورزی

پیگیری اصلاح فرمت مجوز‌های آبزی‌پروری

بازآموزی کارشناسان صدور پروانه‌های شیلات

صدور مجوز فعالیت مزارع خرد آبزی‌پروری

لزوم ایجاد تشکل‌های بهره‌برداری منسجم در بخش شیلات

تبادل نظر صورت پذیرفت و تصمیماتی اتخاذ شد.