برگزاری جلسه هماهنگی مهندسان ناظر و پیمانکاران نظام گل خانه ای استان

رییس سازمان در جلسه هماهنگی مهندسان ناظر و پیمانکاران نظام گل خانه ای استان: سرمایه گذاران و بهره برداران بخش کشاورزی، با واگذاری امور فنی خود به اعضای دارای صلاحیت سازمان، جز تولید نباید دغدغه دیگری داشته باشند

جلسه هماهنگی مهندسان ناظر و پیمانکاران نظام گل خانه ای استان روز یکشنبه مورخ 10 شهریور 1398 با حضور رییس و معاونین سازمان برگزار شد.

در این جلسه ضمن تشریح آخرین ویرایش نظام صدور پروانه های واحدهای گل خانه ای و قارچ، در خصوص چگونگی همکاری مهندسان ناظر و پیمانکاران بحث و تبادل نظر صورت پذیرفت.

رییس سازمان ضمن اشاره به اجرایی شدن سامانه ارجاع کار، افزود این موضوع اهداف مهمی از جمله قطع ارتباط مالی کارفرما و کارشناسان، سامان دهی و تهیه بانک اطلاعاتی به روز از وضعیت ارجاع کار به اعضا را دنبال می کند.

مهندس تقی پور ضمن تشکر از تلاش های شایسته مهندسان ناظر و پیمانکاران نظام گل خانه ای استان در احداث سازه های استاندارد و توسعه گل خانه ها در استان تاکید کرد متقاضیان، سرمایه گذاران و بهره برداران بخش کشاورزی، با واگذاری امور فنی خود به اعضای دارای صلاحیت سازمان، جز تولید نباید دغدغه دیگری داشته باشند و باید تا حد امکان رفت و آمد ایشان را برای پیگیری امور اداری و دریافت مجوزها به سازمان کم کرد. از این رو مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی می توانند از طریق مباشرت در امر صدور پروانه ها متقاضی را یاری رسانند و هماهنگی بین پیمانکاران احداث سازه های گل خانه ای و مهندسان ناظر نظام گل خانه ای در زمان بین دریافت پروانه تاسیس تا صدور پروانه بهره برداری برای متقاضیان، بسیار حایز اهمیت است به نحوی که نیازی نباشد سرمایه گذاران پس از دریافت پروانه تاسیس و انعقاد قرارداد ساخت سازه تا زمان بهره برداری، امور اداری خود را پیگیری کنند و پیشرفت فیزیکی کار با نظارت مهندسان ناظر از طریق سامانه ارجاع کار تایید شود.

رییس سازمان با اشاره به این که کارفرما، مهندسان ناظر را به عنوان نماینده خود برای رعایت استانداردهای احداث سازه پذیرفته اند، بر لزوم دقت کافی مهندسان ناظر بر فرایند احداث سازه تاکید کرد و افزود به منظور صیانت از سرمایه گذاری های انجام شده و حفظ حقوق تولیدکنندگان و حصول حداکثر بهره وری از سازه های احداث شده نباید از هیچ یک از اصول فنی و مهندسی در این بخش چشم پوشی کرد.

مهندس مظاهری معاون آموزشی و فنی سازمان و مهندس ابراهیمی معاون برنامه ریزی و توسعه کارآفرینی سازمان نیز مواردی از جمله رتبه بندی، دریافت پروانه اشتغال، ثبت اطلاعات در سامانه ارجاع کار، نحوه تکمیل و ارسال فرم های گزارش، تهیه قراردادهای احداث سازه و … را تشریح کردند. در این جلسه همچنین فرایند انعقاد قرارداد با پیمانکاران، نظارت بر احداث سازه ها و صدور گواهی پایان کار و پروانه بهره برداری بررسی شد.