برگزاری سومین گردهمایی روسای سازمان های نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان ها

سومین گردهمایی روسای سازمان های نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان ها در پنجمین دوره شورای سازمان روز یکشنبه 27 مرداد 1398 با حضور رییس و معاونان سازمان مرکزی، مشاور وزیر و مدیر کل امور استان های وزارت جهاد کشاورزی، مدیرکل دفتر برنامه و بودجه وزارت جهاد کشاورزی، مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت جهاد کشاورزی، عضو شورای مرکزی خانه کشاورز و نماینده کشاورزان نیشابور و رییس تعاونی دامداران شهرستان نیشابور در محل سالن تعاون وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شد.

در ابتداي اين جلسه مهندس ابراهيمي؛ معاون آموزشی، فنی و پژوهشی سازمان مرکزی گفت: گسترش دانش و فن آوری های نوین در بخش کشاورزی از راهبردهای سازمان در دوره پنجم است.
ابراهیمی اضافه کرد: در سازمان نظام مهندسی بایستی اتاق فکر تشکیل شود که در معاونت آموزشی، فنی و پژوهشی این کار انجام شده است.
وی افزود: سازمان نظام مهندسی بایستی واحدهای تولید برتر را شناسایی کرده و مورد حمایت قرار دهد و از این طریق می تواند به افزایش بهره وری کمک کند.
ابراهیمی اظهار داشت: استفاده از پهپاد در کشاورزی، توسعه طرح های فضاپایه، تاسیس پارک های علم و فناوری مجازی غیردولتی و ایحاد مکان بازار کشاورزی از پروژه های مهم این معاونت می باشد.

در ادامه اين گردهمايي، رییس تعاونی دامداران شهرستان نیشابور به ايراد سخنراني پرداخت و گفت: رمز موفقیت در بخش کشاورزی، احترام به تولید و تولید کننده می باشد.
محمدی در سومین گردهمایی روسای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استانها اظهار داشت: شهرستان نیشابور بالغ بر یک میلیون تن محصولات کشاورزی را تولید می کند و حدود یک درصد تولیدات کشاورزی را به خود اختصاص داده است.
وی افزود: سی و سه سال قبل جمعی در نیشابور شکل گرفت و با تکیه بر خود و بدون اتکا به دولت اتحادیه ای تشکیل شد که روزی یک تن شیر تولید می کرد و اکنون این مقدار به 350 تن در روز رسیده است.
محمدی اذعان داشت: سازمان نظام مهندسی کشاورزی یک سازمان بزرگ و تأثیرگذار می باشد و این نشان از ورود دانش به محیط های کشاورزی توسط سازمان نظام مهندسی است.

در پايان مهندس فتاح الجنان؛ مدیر کل امور استان های وزارت جهاد کشاورزی که از ميهمانان ويژه اين نشست بود، ضمن ابراز قدرداني از برطرف شدن موانع و مشکلات در طی مدت زمان کوتاه حضور دکتر رمضان نژاد در سازمان نظام مهندسی کشاورزی؛ اظهار داشت: سازمان نظام مهندسی کشاورزی در مدت زمان کوتاه که از شروع فعالیت دوره پنجم سپری می شود، توانسته است ضمن تسهیل فرآیند صدور مجوزها، اثرگذاری مثبت و رو به رشد خود را نشان دهد.
فتاح الجنان گفت: همت و تلاش همه مدیران در وزارت جهادکشاورزی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی بایستی برطرف کردن مشکلات ارباب رجوع و کشاورزان باشد و موانع و مشکلات برسر راه تولید و تولیدکنندگان بایستی با جدیت برداشته شود.