برگزاری نخستین جلسه کمیسیون کشاورزی و صنایع وابسته اتاق بازرگانی استان اصفهان

به گزارش روابط عمومی سازمان، نخستین جلسه کمیسیون کشاورزی و صنایع وابسته اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان با هدف بررسی وضعیت بخش کشاورزی استان و همچنین هم‌اندیشی به منظور برنامه‌ریزی در خصوص فعالیت‌‌های کمیسیون روز شنبه مورخ 13 آبان 1402 در محل سالن جلسات شماره 1 اتاق بازرگانی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه که با حضور دکتر طغیانی؛ نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، دکتر رضوانی‌زاده؛ رییس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران، دکتر شریفی؛ مدیر کل امور اقتصادی استانداری،  مهندس فوده؛ نایب رییس اتاق بازرگانی، مهندس دزفولی؛ رییس کمیسیون کشاورزی و صنایع وابسته اتاق بازرگانی، مهندس حیدری؛ رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان، دکتر موسوی؛ مدیرکل دامپزشکی استان، مهندس حاج‌عابدی؛ رییس تعاون روستایی استان، دکتر کوهستانی؛ مدیرکل گمرک استان، مدیران عامل اتحادیه‌های گل‌خانه‌داران و دامداران استان و تنی چند از مسوولان دستگاه‌های اجرایی استان تشکیل شد، مهندس فوده نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان ضمن عرض تبریک به مناسبت کسب رتبه قهرمانی و نایب قهرمانی استان اصفهان در سومین جشنواره ملی گاو هلشتاین ابراز داشت: حضور پیشکسوتان و افراد دارای تجربه بالا، در کمیسیون کشاورزی موجب توان‌مندی هرچه بیشتر اتاق برای دستیابی به اهداف پیش‌رو خواهد شد.

در ادامه مراسم مهندس دزفولی‌زاده، رییس کمیسیون کشاورزی و صنایع وابسته اتاق بازرگانی گفت: از جمله اهداف مهم کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی میتوان به رونق بخشی به کسب و کارهای حوزه کشاورزی، توسعه بازرگانی و صادرات محصولات کشاورزی، در نظر گرفتن فرصت‌ها و تهدیدهای موجود در حوزه کشاورزی استان و آموزش و تهیه پایگاه جامع داده‌های حوزه کشاورزی اشاره نمود.

علی رضوانی‌زاده، رییس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران نیز با اشاره به مشکلاتی از جمله نحوه بازگشت ارز حاصل از صادرات محصولات کشاورزی و رفع تعهد ارزی اذعان داشت: متاسفانه در حال حاضر فعالان اقتصادی در این زمینه با مشکلات عدیده‌ای روبرو می‌باشند.

ایشان مهم‌ترین دلیل عدم ایفای تعهدات ارزی را تفاوت نرخ ارز رسمی مورد قبول بانک مرکزی با نرخ ارز بازار غیر رسمی بیان داشت.

مهدی طغیانی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز ابراز داشت: نوع کار در دامداری‌های بزرگ استان اصفهان مطابق با استانداردهای جهانی و در سطح بالایی می باشد.

وی در ادامه افزود: در اصفهان مسئله تامین آب یکی از مشکلات اساسی است که ناشی از حکمرانی غلط آب در فلات مرکزی است و لازم است بخش خصوصی در کنار بخش دولتی تمام توان خود رابرای حل مشکل آب اصفهان، به کار گیرد.

مهندس حیدری؛ رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان نیز ابراز داشت: معتقدیم اتاق بازرگانی می‌تواند به عنوان تریبونی قوی برای پیگیری مطالبات به‌حق کشاورزان، تولیدکنندگان و بهره‌برداران جامعه بزرگ کشاورزی و بیان اقدامات و تلاش‌های ادارات، سازمان‌ها و دستگاه‌های متولی در حوزه کشاورزی استان باشد.

ایشان با اشاره به نقش سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در افزایش ضریب نفوذ دانش به منظور بهبود کمی و کیفی محصولات کشاورزی؛ آمادگی خود را برای تعامل هرچه بیشتر با اتاق بازرگانی و دیگر دستگاه‌های مرتبط با حوزه کشاورزی استان اعلام نمود.