برگزاری نخستین رویداد کارآفرینی استارت‌آپ ویکند کشاورزی استان اصفهان

نخستین رویداد استارت‌آپ ویکند کشاورزی استان اصفهان از عصر روز چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۸ تا عصر روز جمعه ۶ دی ۱۳۹۸ و به مدت ۵۴ ساعت توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی با همکاری مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان در شهر اصفهان برگزار شد.

در آیین افتتاح این رویداد که با حضور رییس و اعضای شورای سازمان، معاون آموزشی، فنی و پژوهشی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور، مدیرکل دفتر امور فناوری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشور، رییس و معاونین مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان، رییس مرکز رشد کشاورزی و منابع طبیعی استان و شرکت‌کنندگان برگزار شد، رییس سازمان با اشاره به ظرفیت‌های بالای بخش کشاورزی، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های مصوب پنجمین دوره شورای سازمان تشکیل کارگروه حمایت از ایده‌های نو در بخش کشاورزی و منابع طبیعی بود که به یاری خدا این رویداد حاصل جلسات این کارگروه بوده است. مهندس تقی‌پور با اشاره به این‌که کشاورزی تشنه دانش است تاکید کرد: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی از تمامی فناوری‌ها و ایده‌هایی که منجر به افزایش سهم‌بری دانش از تولید محصولات کشاورزی خواهد شد حمایت و از طریق مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی استان نسبت به اشاعه آن اقدام خواهد کرد.

دکتر ولدان مدیرکل دفتر فناوری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشور نیز با تقدیر از برگزارکنندگان این رویداد به تشریح برنامه‌های سازمان تحقیقات، آموزش و کشاورزی پرداخت و بر لزوم حمایت از ایده‌های نو در بخش کشاورزی تاکید کرد.

شایان ذکر است در این رویداد ۱۴۱ نفر از کارشناسان کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست و سایر علاقه‌مندان شرکت کردند که در ابتدا ۴۱ ایده مطرح شد و در این بین با رای شرکت‌کنندگان ۹ ایده انتخاب و به رای گذاشته شد.

و در خاتمه این رویداد با رای داوران،

– تیم “بذرگستران” با ایده تولید بذور هیبرید رتبه نخست

– تیم “آرتیشو” با ایده توسعه کشت گیاه کنگر به منظور حفاظت از مراتع و فرآوری این محصول در قالب مشاغل خانگی و صنعتی رتبه دوم

– و تیم “Pro 191” با ایده پالایش خون کشتارگاه‌ها و فرآوری آن برای مصارف تغذیه برخی از دام‌ها رتبه سوم را احراز کردند و از تیم‌ها با اهدای لوح و هدیه نقدی، تقدیر به عمل آمد.

همچنین با مساعدت رییس مرکز رشد کشاورزی و منابع طبیعی استان، تیم نخست موفق به اخذ پذیرش این مرکز شد.