برگزاری نشست منطقه‌ای گل‌خانه (چالش‌ها و راه‌کارها) به همت مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی اصفهان

به گزارش روابط عمومی سازمان، نشست منطقه‌ای گل‌خانه (چالش‌ها و راه‌کارها) به همت مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی اصفهان با هدف بررسی دو محور چالش‌های مرتبط با بذر و همچنین چالش‌های موجود در بازار؛ روز دوشنبه مورخ ۱۵ آبان ۱۴۰۲ در محل سالن جلسات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه که با حضور رییس سازمان جهاد کشاورزی استان، مدیر کل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت جهادکشاورزی، مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان، رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی، رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی و تعدادی از مدیران ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان تشکیل شد؛ دکتر دادار، رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان با اشاره به اهمیت برگزاری نشست‌های تخصصی از این دست ابراز داشت: آگاهی‌بخشی در مورد تهدیدهای پیش روی صنعت کشاورزی از جمله توسعه گل‌خانه‌ها، از رسالت‌های مهم مرکز تحقیقات می‌باشد.

در ادامه مهندس مرادمند؛ رییس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی مناسب، خواستار تنظیم اسناد بالادستی جهت تامین نیازهای توسعه گل‌خانه شد.

وی به مشکلات مربوط به صادرات محصولات گل‌خانه‌ای پرداخت و خواستار همکاری بیشتر سازمان‌های مربوطه؛ در جهت مرتفع شدن مشکلات شد.

مهندس حیدری؛ رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان نیز با اشاره به چالش‌های احصا شده در بخش کشاورزی از جمله وضعیت بحرانی آب، عدم آزادسازی تسهیلات بانکی، وجود مشکلات در سامانه‌های ارایه خدمات به بهره‌برداران بخش کشاورزی، عدم وجود بازارهای داخلی و خارجی مطمئن و … ابراز داشت: پیگیری تکالیف قانونی با انجام برنامه‌ریزی‌های مدون و همچنین هم‌دلی و هم‌افزایی دستگاه‌های متولی بخش کشاورزی می‌تواند؛ در مرتفع شدن چالش‌های یادشده نقش مهمی ایفا نماید.

یکی دیگر از سخنرانان این نشست تخصصی، سرکار خانم دکتر گل‌آبادی مدیر عامل شرکت نگین بذر سپاهان بعنوان نماینده شرکت‌های دانش بنیان بود.

وی به سخنرانی درباره محور اول همایش یعنی چالش‌های مرتبط با بذر در تولیدات گل‌خانه‌ای و اهمیت توجه به تولید بذر در داخل کشور پرداخت.

مهندس براآنی مدیرعامل اتحادیه گل‌خانه‌داران استان، به عنوان نماینده تولیدکنندگان در رابطه با محور دوم همایش (چالش‌های بازار) و نیز مشکلاتی که بهره‌برداران با کلینیک‌های گیاه‌پزشکی و سامانه مونیتورینگ حفظ نباتات دارند، مباحثی بیان نمود.