برگزاری نوزدهمین جلسه پنجمین دوره شورای سازمان

نوزدهمین جلسه شورای سازمان با حضور مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان روز سه‌شنبه ۳ دی ۱۳۹۸ برگزار شد.

در ابتدای این جلسه رییس سازمان گزارشی از همکاری‌های سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان از سال ۱۳۹۰ به بعد، به ویژه صدور مجوز فعالیت‌های تصدی‌گری منابع طبیعی برای اعضای حقیقی و حقوقی دارای پروانه اشتغال و نیز عناوین و آمار دوره‌های آموزشی مهارتی را ارایه کرد.

مهندس تقی‌پور در ادامه؛ خواسته‌های سازمان از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان را مطرح کرد که اهم آن:

۱. تشکیل کارگروه مشترکی برای شناسایی وظایف تصدی‌گری منابع طبیعی و آبخیزداری

۲. برون‌سپاری و واگذاری انجام وظایف تصدی‌گری به اعضای سازمان با اولویت مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی

۳. رعایت الزام ارجاع کار به اشخاص حقیقی و حقوقی دارای پروانه اشتغال معتبر از سازمان

۴. پیگیری انجام امور فنی و کارشناسی در سامانه استعلامات منابع طبیعی (سامط) توسط اعضای سازمان که در دوره‌های آموزشی مربوطه شرکت کرده‌اند

۵. پاسخگویی مستقیم به استعلامات مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی برای جلوگیری از تحمیل هزینه و اتلاف وقت بهره‌برداران و متقاضیان

در ادامه مهندس شاملی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ضمن تشکر از دعوت سازمان، اظهار داشت: در خصوص تمام درخواست‌های مطرح شده، دستور پیگیری لازم را صادر خواهد کرد. ایشان همچنین به ظرفیت‌های بالای مراتع استان اشاره کرد و افزود: بسیاری از گیاهان دارویی که در مراتع استان کشت و تولید می‌شوند قابلیت ارزآوری فراوانی برای کشور دارند که متاسفانه این ظرفیت تا کنون مغفول واقع شده است. مهندس شاملی تاکید کرد از طرح‌هایی که توسط اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان مطرح می‌شود، چنان‌چه در کارگروه‌های فنی تایید شوند، حمایت خواهد شد.

شایان ذکر است در این جلسه بنا به پیشنهاد رییس و تصویب اعضای شورای سازمان مقرر شد به منظور افزایش هماهنگی‌ها و همکاری‌ها، در تمامی جلسات شورای سازمان از مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان دعوت به عمل آید.