تاکید رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان بر لزوم تشکیل انجمن صنفی گل‌خانه‌داران استان

جلسه هم‌اندیشی در خصوص تاسیس انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان سبزی و صیفی استان اصفهان روز پنج‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ با حضور رییس و مجری امور شاغلین حرفه‌ای سازمان و تعدادی از گل‌خانه‌داران با سابقه و پیشروی استان در محل سازمان برگزار شد.

در ابتدای جلسه مهندس مهدی تقی‌پور رییس سازمان با اشاره به اهمیت توسعه گل‌خانه‌ها در رونق تولید و ایجاد اشتغال، اظهار داشت محصولات گل‌خانه‌ای یکی از عمده‌ترین محصولات کشاورزی با بازار مصرف داخلی و صادراتی است که هزاران نفر در بخش‌های مختلف این فعالیت اقتصادی اعم از تولید، فرآوری و بازرگانی مشغول به فعالیت هستند.

رییس سازمان تاکید کرد با توجه به پتانسیل بالای استان اصفهان در بخش کشاورزی و با حضور فعال کارشناسان صاحب دانش در عرصه کار و تولید به عنوان پشتیبانان تولید، ضمن کاهش هزینه‌های تولید بالاترین بهره‌وری و افزایش کمی و کیفی تولیدات کشاورزی را شاهد هستیم.

مهدی تقی‌پور اظهار داشت به استناد قانون تاسیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی جمهوری اسلامی ایران، این سازمان عهده‌دار سازمان‌دهی تشکل‌های بخش کشاورزی است و با توجه به ظرفیت‌هایی که در تولید محصولات گل‌خانه‌ای استان اصفهان وجود دارد و به منظور هم‌اندیشی، سامان‌دهی و ایجاد نظم و هماهنگی، اتخاذ وحدت رویه در امور بین بخشی و افزایش بهره‌وری و ارتقای جایگاه گل‌خانه‌داران استان تاسیس انجمن صنفی گل‌خانه‌داران استان اصفهان ضرورت دارد.

وی افزود بررسی مسایل و مشکلات موجود و ارایه راه‌کارهای مشورتی مناسب به منظور بهبود کیفیت کاشت، داشت، برداشت و امور مرتبط با سورت و بسته‌بندی، انبارداری، حمل و نقل و تسهیل و توسعه صادرات، تنظیم الگوی کشت، اجرای کشاورزی قراردادی، تامین زنجیره ارزش محصولات کشاورزی، ایجاد بانک‌های اطلاعاتی، شناسایی و ایجاد بازارهای مصرف داخلی و خارجی، مطالعه وضعیت و جایگاه رقبای کشت‌های گل‌خانه‌ای استان و کشور در بازارهای بین‌المللی و جمع‌آوری و توزیع اطلاعات بازاریابی و تولیدی و توزیعی مورد نیاز و ایجاد هم‌افزایی بین اعضای انجمن و سایر فعالان تولید محصولات گل‌خانه‌ای از جمله اهدافی است که این انجمن دنبال خواهد کرد.

شایان ذکر است که در این جلسه ۳ نفر از نمایندگان گل‌خانه‌داران به منظور پیگیری تشریفات قانونی و انجام امور اداری ثبت انجمن صنفی به عنوان هیات موسس انتخاب شدند.