توسط قرارگاه رصدخانه کشاورزی ایران انجام شد: ابلاغ پروژه تکمیل اطلاعات مکانی و توصیفی اراضی کشاورزی

پروژه تکمیل اطلاعات مکانی و توصیفی اراضی کشاورزی توسط قرارگاه رصدخانه کشاورزی ایران برای اجرا به سازمان های جهادکشاورزی در سراسر کشور ابلاغ شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سنم، در این ابلاغیه آمده است: نظر به اهمیت تکمیل اطلاعات مکانی در بخش کشاورزی و اتصال خدمات ارائه شده به تولیدکنندگان محصولات و خدمات کشاورزی به اطلاعات درج شده در شناسنامه زمین هر تولیدکننده، با استعانت از خداوند متعال بدینوسیله آغاز «پروژه تکمیل اطلاعات مکانی بخش کشاورزی» به آن سازمان ابلاغ می گردد.

در بخش دیگری از این ابلاغیه آمده است: چشم انداز نهایی پروژه این است که پس از تکمیل اطلاعات مکانی و توصیفی و در نهایت صدور شناسنامه زمین، ارائه خدمات وزارتی به تولیدکنندگان بخش کشاورزی مشروط به وجود شناسنامه زمین باشد.

طبق این ابلاغیه لازم است مرکز آمار فناوری اطلاعات و ارتباطات با نظارت رصدخانه کشاورزی ایران در سطح ملی سازمان جهادکشاورزی استان ها را پشتیبانی نمایند و مقدمات و ترتیبات را به گونه ای فراهم نمایند که سامانه های خدمت رسان وزارتی به صورت مکانی ارائه سرویس نموده و قابلیت ارتباطات الکترونیکی با سامانه اطلاعات مکانی کشاورزی ایران (سامکا) را داشته باشند تا پروژه فعلی برای تکمیل اطلاعات اراضی زراعی و باغی اجرا می شود.

شایان ذکر است، این پروژه دارای دو بخش اصلی تکمیل اطلاعات مکانی و صدور شناسنامه می باشد و سه رکن اساسی وزارت جهاد کشاورزی، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور و ستاد اجرایی فرمان امام در همکاری با هم این پروژه را اجرایی خواهند نمود.