توسط وزیر جهادکشاورزی انجام شد: ابلاغ دستورالعمل پرداخت پاداش بهره وری و یارانه دانش برای گندم کاران کشاورزی قراردادی

دستورالعمل پرداخت پاداش بهره‌وری و یارانه دانش و فناوری‌های کاربردی برای گندم‌کاران کشاورزی قراردادی توسط وزیر جهادکشاورزی ابلاغ شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سنم، در راستای اجرای برنامه‌های وزیر جهادکشاورزی در خصوص افزایش ضریب نفوذ دانش و ارتقای بهره‌وری در بخش کشاورزی، دستورالعمل پرداخت پاداش بهره‌وری و یارانه دانش و فناوری‌های کاربردی برای گندم‌کاران کشاورزی برای اجرا به دستگاه‌های مسوول ابلاغ شد.

شایان ذکر است شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی به استناد مفاد قانون اصلاح قانون تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی، برای اولین بار در بخش کشاورزی، بسته حمایتی از کشاورزی قراردادی گندم و اختصاص یارانه دانش و فناوری در تولید گندم را تصویب کرد.

بر این اساس تولیدکنندگانی که اقدام به تولید گندم از طریق کشاورزی قراردادی می‌نمایند، در چهارچوب قوانین و مقررات مربوطه از حمایت‌های مهمی از قبیل پاداش بهره‌وری، یارانه انتقال دانش، یارانه حق‌بیمه، یارانه آزمون آب و خاک و گیاه و نسخه‌نویسی و تسهیلات بانکی برخوردار می‌شوند.

همچنین گفتنی است با توجه به این که ارتقای ضریب نفوذ دانش یکی از برنامه‌های مهم وزیر جهادکشاورزی در دولت سیزدهم بوده است، پیش از این، رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور برای نخستین بار، اختصاص یارانه دانش و اعطای مشوق‌های مادی و معنوی به نهاده دانش با هدف ارتقای بهره‌وری و افزایش ضریب نفوذ دانش در بخش کشاورزی را از وزیر جهادکشاورزی خواستار شده بود.

بدون شک، اجرای این دستورالعمل می‌تواند زمینه نقش‌آفرینی مراکز خدمات کشاورزی و منابع طبیعی غیردولتی در جهت اشاعه و انتقال دانش و فناوری‌های جدید را بیش از پیش فراهم نماید.