توسعه شهرک‌های کشاورزی؛ زمینه‌ساز اشتغال کارشناسان عضو سازمان

در دیدار رییس و معاونین سازمان با مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان که روز دوشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۹ در محل سازمان برگزار شد، در خصوص راه‌کارهای توسعه شهرک‌های کشاورزی استان تبادل نظر صورت پذیرفت.

در این جلسه در خصوص جانمایی و ضوابط احداث شهرک‌های کشاورزی، واگذاری شهرک‌ها با اولویت قراردادن کارشناسان بومی هر منطقه و تسهیل صدور مجوز شهرک‌ها مشورت شد.

رییس سازمان با اشاره به صدور مجوز EPC برای شرکت‌های واجد شرایط در حوزه طراحی و احداث واحدهای گل‌خانه‌ای تاکید: احداث شهرک‌های گل‌خانه‌ای با استفاده از دانش و توان فنی این شرکت‌ها، می‌تواند تضمین‌کننده کیفیت سازه و صیانت از سرمایه‌گذاری‌ها در این خصوص باشد.

مهندس تقی‌پور همچنین بر لزوم توجه در واگذاری شهرک‌های کشاورزی به کارشناسان بومی هر منطقه تاکید کرد و افزود: این اقدام زمینه‌ساز اشتغال کارشناسان عضو سازمان خواهد بود.

مهندس بارباز، مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان نیز با تشکر از همکاری‌های سازمان در صدور مجوز و نظارت بر احداث شهرک‌های کشاورزی استان اظهار داشت: در حال حاضر چند شهرک کشاورزی در استان جانمایی شده که در این بین شهرک گل‌خانه‌ای فریدن در شرف انتشار فراخوان جذب سرمایه‌گذاران است و قطعا کارشناسان بومی منطقه در اولویت واگذاری قرار خواهند گرفت.

لازم به ذکر است شرکت شهرک‌های کشاورزی به عنوان یک شرکت دولتی عهده‌دار تهیه زیرساخت‌های شهرک‌های کشاورزی است و طبق تفاهم صورت پذیرفته با سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی صدور مجوز و نظارت بر فرایند احداث شهرک‌ها به عهده این سازمان می‌باشد.