تولیدکننده به پشتوانه تخصص و تجربه پیمانکاران و مهندسان ناظر نظام گلخانه ای استان، به جز تولید نباید دغدغه دیگری داشته باشد

رییس سازمان در جلسه هماهنگی اجرای نظام گل خانه ای استان که با حضور معاونین و کارشناسان سازمان و نمایندگان مهندسان ناظر و پیمانکاران نظام گل خانه ای در تاریخ 17 دی 1399 در محل سازمان برگزار شد اظهار داشت: استان اصفهان نخستین استانی بود که از قریب به 10 سال پیش نسبت به اجرای ضوابط نظام گل خانه ای و سازمان دهی مهندسان ناظر و پیمانکاران اقدام کرد که نتیجه آن بهبود سازه های گل خانه ای و نهایتا افزایش بهره وری در تولید محصولات گل خانه ای بوده است.

وی تاکید کرد نتیجه تلاش های عوامل فنی سازمان در بخش های احداث سازه و تولید محصولات گل خانه ای منجر شده است تا استقبال در زمینه احداث گل خانه در استان اصفهان افزایش یابد به طوری که در سال 1399 استان اصفهان رتبه نخست صدور مجوزهای این بخش را به خود اختصاص داده است.

مهدی تقی پور تاکید کرد تجربه عوامل فنی سازمان در احداث سازه های با کیفیت، نظارت دقیق بر فرایند ساخت سازه و مدیریت تولید باعث خواهد شد تا تولیدکننده، دغدغه ای جز تولید نداشته باشد به طوری که متقاضی با در اختیار گذاشتن زمین، برق و آب به پیمانکار تا زمان برپا شدن سازه نیازی به مراجعه هر روزه به محل احداث گل خانه را نخواهد داشت چراکه کار توسط پیمانکار و مهندس ناظر در زمان مشخص به سرانجام خواهد رسید.

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان تاکید کرد نخستین مجوز شرکت های EPC و EPCS گل خانه در استان اصفهان صادر شده است و متقاضیان می توانند با انعقاد قرارداد همکاری با این شرکت ها کلیه فرایند طراحی و احداث سازه، نظارت، تولید، بازاریابی و فروش محصول را به آنها بسپارند.

– طراحی سازه های متناسب با اقلیم های مختلف استان

– استفاده از قراردهای تیپ اجرای سازه های گل خانه ای

– انجام نظارت صرفاً بر اساس نقشه های محاسباتی و بارگذاری شده سازه توسط مهندس ناظر

– آغاز هر مرحله از ساخت سازه پس از تایید مهندس ناظر

– آموزش بهره برداران در زمان دریافت پروانه تاسیس گل خانه

– تدوین استانداردهای تجهیزات گل خانه ای

– رسیدگی فوری به گزارشات تخلف احتمالی ارایه شده توسط مهندس ناظر

از جمله موارد دیگری بود که رییس سازمان در این جلسه بر آن تاکید کرد.

در ادامه مهندس بقایی معاون برنامه‌ریزی و توسعه کارآفرینی سازمان با اشاره به اینکه سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی؛ حلقه واسط تزریق دانش به بخش کشاورزی می‌باشد افزود: توسعه کشت‌های گل‌خانه‌ای در سایه نظارت دقیق سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی بر نحوه عملکرد مهندسان ناظر و پیمانکاران نظام گل‌خانه‌ای موجبات تولید محصول با کیفیت؛ در سایه رضایت‌مندی متقاضیان و گل‌خانه‌داران در سطح استان را فراهم خواهد آورد.

وی همچنین بر لزوم تشکیل جلسات هماهنگی بین پیمانکاران و مهندسان ناظر نظام گل‌خانه‌ای با محوریت توسعه ساختن سازه‌های گل خانه ای با توجه به ویژگی‌های آب و هوایی و توپوگرافی مناطق مختلف استان تاکید کرد.

مهندس مظاهری معاون آموزشی و فنی سازمان نیز با اشاره به لزوم سامان‌دهی اکیپ‌های نصاب سازه گل‌خانه اضافه نمود افزایش تعاملات بین ناظرین و پیمانکاران نظام گل‌خانه‌ای موجب جلوگیری از سردرگمی متقاضیان احداث سازه گل‌خانه و افزایش میزان رضایت‌مندی این دسته از بهره‌برداران خواهد شد.

وی تاکید کرد: ارجاع امور کارشناسی و نظارت بر ساخت سازه‌های گل‌خانه‌ای به ناظرین نظام گل‌خانه‌ای استان از طریق سامانه سانکا در دستور کار سازمان قرار دارد.