جلسه رییس و اعضای شورای سازمان با رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان

رییس و اعضای شورای سازمان با رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان دیدار و گفتگو نمودند.

به گزارش روابط عمومی سازمان، در نشستی صمیمی؛ مهندس تقی پور به همراه اعضای شورای سازمان با دکتر نعمت الله اکبری رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان دیدار و گفتگو کرد.
در این جلسه که با حضور آقایان زال بیک، موسویان، طاهری و فتحی از اعضای شورای سازمان، درویشی؛ مدیر اداری-مالی، آگهی؛ مدیر روابط عمومی و سرکار خانم مظاهری؛ معاون آموزشی و فنی سازمان در محل سالن جلسات سازمان مدیریت و برنامه ریزی، برگزار شد ابتدا مهندس تقی پور به ارایه گزارش مبسوطی از اقدامات انجام شده در سازمان طی سال های 1389 تا 1397 پرداخت. همچنین درخواست های سازمان در بخش های مختلف از جمله همکاری دستگاه های اجرایی در خصوص پاسخگویی به استعلام شرکت های خدمات مشاوره ای، فنی و مهندسی کشاورزی استان؛ توجه به اعتبار گواهی رتبه بندی سازمان در ارجاع قراردادهای دولتی به اعضای سازمان، اجرای بند 6 ماده 38 قانون تاسیس سازمان، تقویت و تثبیت نقش کارشناسان رسمی عضو سازمان در انجام فعالیت های تخصصی، واگذاری بخشی از آموزش های کارکنان دستگاه های اجرایی استان به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، تقویت جایگاه سازمان در مراجع تصمیم گیر، تصمیم ساز و سیاست گذار استان و کشور به ویژه در امور مربوط به کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست؛ به منظور هویت بخشی به جامعه کارشناسان و دانش آموختگان کشاورزی، اقدام برای اصلاح و کارآمد کردن طرح کارورزی، ایجاد بستر سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی صنایع تبدیلی و تکمیلی و حمایت از کارشناسان مربوطه برای راه‌اندازی این واحدها، ایجاد زیرساخت‌های کشت فراسرزمینی و صادرات تولیدات، محصولات (کشاورزی و دامپروری) و خدمات فنی و مهندسی کشاورزی به خارج از استان و کشور و در نهایت روان سازی شرایط اعطای تسهیلات به متقاضیان به منظور توسعه کشت های گل خانه ای، مطرح شد.

در ادامه دکتر اکبری ضمن خوشامدگویی و ابراز خرسندی از برگزاری این جلسه، از اقدامات سازمان در بخش کشاورزی قدردانی کرد و افزود: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی به عنوان یک سازمان تخصصی و حرفه ای می تواند دولت را در دست یابی به اهداف توسعه پایدار در بخش کشاورزی به خوبی یاری کند.
ایشان ادامه داد؛ تهیه الگوی کشت، یکی از ضرورت های استان اصفهان است و علی رغم این که طی دو سال گذشته اعتباری برای این منظور تخصیص داده شده است، ولی تا کنون به نتیجه نهایی نرسیده است.
دکتر اکبری اظهار کرد سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان با تدوین برنامه چهار ساله، چشم انداز مناسبی برای فعالیت های خود در بخش کشاورزی طراحی کرده است و باید با استفاده از تمام ظرفیت های قانونی تلاش کند حداقل چند قدم از بخش دولتی و کشاورزان، در بهبود شرایط تولید و افزایش بهره وری در بخش کشاورزی جلوتر حرکت کند. همچنین با معرفی سازمان باید تلاش شود خدمات سازمان را برای کشاورزان و تولیدکنندگان بخش کشاورزی به خوبی تشریح کرد تا ایشان درک صحیحی از خدمات سازمان به دست آوردند.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در خصوص درخواست های سازمان افزود: از نماینده سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در جلسات کارگروه آمایش سرزمین دعوت به عمل خواهد آمد و در خصوص همکاری دستگاه های اجرایی در پاسخگویی به استعلام شرکت های خدمات مشاوره ای، فنی و مهندسی کشاورزی استان، موضوع حتما در این کارگروه و شورای برنامه ریزی استان مطرح خواهد شد تا در صورت عدم ارسال پاسخ استعلام، راه کار تسهیل شرایط اتخاذ شود.
همچنین در خصوص ملاک عمل قرار گرفتن رتبه بندی سازمان هر ظرفیت قانونی وجود دارد، با هماهنگی دفتر فنی و اجرایی تفویض خواهد شد و در خصوص آموزش ها نیز با هماهنگی مدیر آموزشی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای تلاش خواهد شد از ظرفیت سازمان و اعضای آن استفاده شود.
دکتر اکبری کشت فراسرزمینی را فرصت مناسبی برای تامین نیاز غذایی جامعه عنوان کرد و افزود: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی می تواند به خوبی در این حوزه نقش فنی ایفا کند.
ایشان با تاکید بر سرمایه گذاری فنی در خصوص توسعه کشت های گل خانه ای، از اقدامات سازمان در ترویج این موضوع قدردانی کرد و تاکید کرد؛ با توجه به بحران آب و بروز خشکسالی طی سالیان اخیر در این زمینه باید بیش از گذشته اهتمام ورزید.