در نشست مشترک روسای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان و استان یزد صورت پذیرفت: هم‌اندیشی در خصوص سامان‌دهی فعالیت مسوولان فنی صنایع غذایی، آرایشی و بهداشتی

نشست هم‌اندیشی روسا، معاونان و مدیران سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان‌های اصفهان و یزد، به میزبانی استان یزد برگزار شد.

در ابتدای این نشست مهندس خلف‌باغی، رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان یزد ضمن خیرمقدم و خوشامدگویی، به ارایه گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های انجام شده در این سازمان پرداخت و بر استفاده از ظرفیت‌های مشترک و تعامل استان‌ها و نقش آن در پیشبرد اهداف سازمان تاکید کرد.

در ادامه رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان اظهار داشت: قانون تاسیس و آیین‌نامه اجرایی آن، نیاز به بازبینی دارد؛ با این حال توفیقات حاصل شده در عملکرد سازمان، عمدتاً در تعامل مجموعه ستاد مرکزی، شوراهای استان، روسا و همکاران سازمان نظام مهندسی استان‌ها در تعامل با اعضا و دستگاه‌های اجرایی استان تحقق پیدا کرده و سازمان‌های استانی توانسته‌اند نقش سازمان را در حوزه‌های سیاست‌گذاری و اجرایی و پیشبرد اهداف سازمان تقویت کنند.

مهدی تقی‌پور افزود: با عنایت به این که یکی از ماموریت‌های اصلی سازمان، دانش‌گستری در محیط‌های کشاورزی می‌باشد، سازمان در سطح ملی، موضوع طرح سهم‌بری دانش از تولید را در دستور کار قرار داد که خوشبختانه آیین‌نامه اجرایی آن نیز در هیات وزیران به تصویب رسید.

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان افزود: این موضوع خود نشان‌دهنده آن است که دولت نیم‌نگاهی به بخش غیردولتی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی داشته است، اما با توجه به ابلاغ سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، جایگاه سازمان در بخش کشاورزی بسیار بالاتر از آن است که امروز شاهد آن هستیم.

تقی‌پور نقش سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در توسعه بخش کشاورزی را موثر و دانش محور عنوان کرد و افزود: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، یک سازمان دانشی و ارزشی است که به افزایش ضریب نفوذ دانش در بخش کشاورزی کمک کرده و پشتوانه این دانش اعضای دارای پروانه اشتغال معتبر از سازمان می‌باشند.

وی گفت: با توجه به این‌که طبق قانون تاسیس، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی دارای استقلال حقوقی و مالی است، می‌طللبد که از نیروهای جوان، مبتکر و دارای انگیزه که وابستگی کمتری به بخش دولتی دارند بهره‌گیری شود تا بتوان سریع‌تر و بهتر اهداف سازمان را پیش برند.

گفتنی است، در این نشست که رییس هیات مدیره و دبیر انجمن صنفی مسوولان فنی صنایع غذایی، آرایشی و بهداشتی استان اصفهان و نماینده معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد نیز حضور داشتند، در زمینه سامان‌دهی فعالیت مسوولان فنی صنایع غذایی تبادل نظر صورت پذیرفت.