دیدار رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان با فرماندار شهرستان نایین

روز پنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ رییس و کارشناس مسوول صدور پروانه‌های دامپروری سازمان به همراه ارزیاب و مسوول هماهنگی صدور مجوزهای دامپروری سازمان جهادکشاورزی استان با حضور در فرمانداری شهرستان نایین با فرماندار و بخشدار مرکزی این شهرستان دیدار و گفتگو کردند.

در این جلسه که به دعوت فرماندار محترم شهرستان نایین تشکیل شده بود، در خصوص عملکرد مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی شهرستان تبادل نظر صورت پذیرفت.

رییس سازمان ضمن تبیین جایگاه مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی، تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان به جای توسعه ساختار اداری نسبت به سازمان‌دهی و استقرار مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی در شهرستان‌های استان اقدام کرده است و رسالت اصلی این مراکز، ارایه خدمات در نزدیک‌ترین نقطه ارتباط با بهره‌برداران و متقاضیان سرمایه‌گذاری و تسهیل امور مرتبط با صدور مجوزهای بخش کشاورزی است.

مهدی تقی‌پور با اشاره به تهیه و پیاده‌سازی سامانه‌های الکترونیکی به منظور شفاف‌سازی خدمات، دریافت تعرفه خدمات فنی و مهندسی، ایجاد عدالت در ارجاع کار و کاهش مراجعات حضوری بهره‌برداران به سازمان و مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی، تاکید کرد با استفاده از ظرفیت این سامانه‌ها و با همت کارشناسان مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی و کارکنان سازمان، استان اصفهان ضمن کاهش زمان‌بری صدور مجوزهای بخش کشاورزی، با صدور و تمدید ۸۹۲ فقره مجوز در سه ماهه ابتدایی سال ۱۳۹۹ علی‌رغم بروز و وجود محدودیت‌هایی از جمله تعطیلات نوروز و شیوع ویروس COVID-19، رتبه نخست صدور مجوزهای بخش کشاورزی را در کشور به خود اختصاص داده است.

رییس سازمان؛ مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی را نمایندگی‌های این سازمان در نقاط مختلف استان به منظور تحقق سیاست‌های سازمان در تقویت جریان ورود سرمایه‌های مردمی و دانش‌گستری در بخش کشاورزی برشمرد.

فرماندار شهرستان نایین نیز از تلاش‌های سازمان به منظور تسهیل شرایط سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی قدردانی کرد و نظارت بر عملکرد مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی را یکی از الزامات تحقق اهداف سازمان در بخش کشاورزی برشمرد و افزود: شفاف‌سازی فرایندهای انجام کار و خدمات قابل ارایه توسط این مراکز و اعلام به متقاضی در زمان مراجعه برای دریافت خدمات، از جمله ضرورت‌های کاری مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی است.

محمدحسین نصرتی افزود: فرمانداری شهرستان نایین آمادگی دارد نسبت به شناسایی و رفع موانع سرمایه‌گذاری و تولید در بخش کشاورزی از طریق طرح موضوع در شورای اداری شهرستان، با سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی همکاری کند.