دیدار نمایندگان ارزیابان و مدیران عامل شرکت‌های خدمات بیمه کشاورزی استان با رییس و عضو شورای سازمان

نمایندگان ارزیابان و مدیران عامل شرکت‌های خدمات بیمه کشاورزی استان روز یک‌شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۹ با رییس و عضو شورای سازمان دیدار و در خصوص موضوعاتی از قبیل:

– استخدام کارگزاران بیمه کشاورزی

– تعامل با مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی برای افزایش سطح پوشش خدمات بیمه کشاورزی

– حضور نماینده سازمان در کمیته رسیدگی به تخلفات کارگزاران بیمه کشاورزی

– بهره‌مندی کارگزاران بیمه کشاورزی از معافیت‌های بیمه تامین اجتماعی

– آموزش کارگزاران بیمه کشاورزی

– قرارگیری شغل کارگزار بیمه کشاورزی در زمره مشاغل سخت

گفتگو کردند.

در این جلسه مهندس طاهری عضو شورای سازمان ضمن تبیین خدمات و مسوولیت‌های کارگزاران بیمه کشاورزی، گزارشی از اقدامات ایشان از سال‌های ۱۳۸۱ به بعد ارایه کرده و افزود حمایت از کارگزاران بیمه کشاورزی از جمله اهداف پنجمین دوره شورا در استان است و سازمان برای این قشر تلاش‌گر عضو سازمان که عمده خدمات ایشان در عرصه و مستقیما با بهره‌برداران می‌باشد، برنامه‌های مناسبی پیش‌بینی کرده است.

رییس سازمان با تشکر از تلاش کلیه کارگزاران بیمه کشاورزی استان، به رویکرد جدید سازمان در هویت بخشی به کارشناسان کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست از طریق الزام ارایه خدمات فنی و مهندسی با پروانه اشتغال معتبر اشاره کرد و افزود، هر کارشناس کشاورزی برای ارایه خدمات خصوصی یا انعقاد قرارداد با دستگاه‌های اجرایی الزاما باید نسبت به اخذ پروانه اشتغال اقدام نماید.

مهندس تقی‌پور به ایجاد زیرساخت‌های الکترونیکی برای تسهیل و تسریع ارایه خدمات سازمان اشاره کرد و سامانه سانکا را فرصتی برای بهره‌مندی کارگزاران بیمه کشاورزی از این زیرساخت‌ها برشمرد.

رییس سازمان با توجه به سیاست سازمان در توسعه مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی برای خدمت‌رسانی مطلوب‌تر به بهره‌برداران، تاکید کرد شرکت‌های خدمات بیمه کشاورزی در قالب مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی بیمه کشاورزی فعالیت خود را ادامه دهند.

مهندس تقی‌پور با اشاره به درخواست‌های مطرح شده در جلسه، اظهار داشت، تحقق برخی از این مطالبات نیازمند وضع قانون توسط مجلس شورای اسلامی یا هیات وزیران است که تلاش خواهد شد موضوع از طریق هر یک از این مراجع در سطح استانی و ملی پیگیری شود.

در این جلسه مقرر شد، موضوع انعقاد توافق‌نامه با صندوق بیمه کشاورزی استان برای افزایش سطح تعامل کارگزاران بیمه و مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی در دستور کار قرار گیرد و جلسات مدیران سازمان با نمایندگان کارگزاران به منظور اجرای برنامه‌های شورای سازمان نیز به صورت مستمر برگزار شود.