رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور : میوه دانش‌بنیان شدن بخش کشاورزی، افزایش بهره‌وری است

معاون وزیر جهادکشاورزی و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: دانش‌بنیان کردن بخش کشاورزی و افزایش بهره‌وری؛ دو مأموریت اصلی ما در بخش است و میوه دانش‎‌بنیان شدن بخش کشاورزی، افزایش بهره‌وری است.

به گزارش روابط عمومی سازمان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سنم، دکتر سید مجتبی خیام نکویی در دیدار رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور با اشاره به ضرورت تسریع جریان انتقال دانش به عرصه‌های تولید کشاورزی اظهار داشت: سازمان نظام مهندسی کشاورزی به عنوان یک تشکل دانشی و مردمی، ظرفیت بی‌بدیل و بی‌نظیری دارد که باید تمام این توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها برای دانش‌بنیان شدن تولید در کشاورزی به خدمت گرفته شود.

خیام نکویی با اشاره به ضرورت هماهنگی بیشتر زیربخش‌های کشاورزی تصریح کرد: برای تحول در کشاورزی نیازمند انسجام بیشتر و هم افزایی و سازماندهی همه ظرفیت‌های درون و برون سازمانی و استفاده از ظرفیت‌های بین المللی هستیم و تا زمانی که نتوانیم این هماهنگی ها را داشته باشیم، نخواهیم توانست مأموریت‌های خود را به سرانجام برسانیم.

رییس سازمان تات ادامه داد: با بهره گیری از دانش فنی کارشناسان کارآمد در سازمان نظام مهندسی می توان با نزدیک کردن میانگین تولید به رکوردها، تحولی اساسی در بخش کشاورزی ایجاد کرد.

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور در این دیدار گفت: سازمان نظام مهندسی به عنوان بزرگترین پایگاه دانشی و مردمی با تمام توان و ظرفیت‌های خود در خدمت بخش کشاورزی می باشد.

مهندس حجت اله علیمحمدی با اشاره به ماموریت‌ها و سیاست‌های اجرایی این سازمان، اظهار داشت: وظیفه و مأموریت اصلی سازمان نظام مهندسی انتقال دانش به محیط‌های تولید و افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی است و این مأموریت را از طریق بکارگیری دانش در فرآیند تولید محصولات کشاورزی و حضور کارشناسان در عرصه‌های تولید انجام می دهد.

وی افزود: سازمان نظام مهندسی کشاورزی از طریق کمک به آسان سازی سرمایه‌گذاری در کشاورزی و روان‌سازی فرآیند صدور مجوزها، به دنبال تسهیل ورود بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری و مردمی کردن اقتصاد در بخش کشاورزی است.